Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 april 2011
 

 
 

De geplande verhoging van de BTW op voedingsmiddelen van 6 naar 19 procent roept niet alleen verzet op bij zowel heel bedrijvig Nederland, maar ook in de Kamer. Dat schrijft De Pers.

De belastingplannen van staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) lijken daarmee nu al te stranden in de Kamer. Zowel CDA en PvdA als PVV zijn tegen.

Dure boodschappen
Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) maakt die verhoging de dagelijkse boodschappen 640 miljoen euro per jaar duurder. Volgens Koninklijke Horeca Nederland kost het plan 350 miljoen omzet en werkgelegenheid. Ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland zien niets in het plan dat volgens hen schadelijk is voor consument en bedrijfsleven en bovendien op een heel ongelukkig moment komt: veel bedrijven zijn de crisis nog niet te boven. 

Grensstreek
De PVV noemt het onbespreekbaar dat de boodschappen duurder worden, terwijl de vennootschapsbelasting in het plan wordt verlaagd. Het CDA en de PvdA zijn het daar helemaal mee eens. CDA en PVV voorzien ook problemen in de grensstreek. Ze denken dat consumenten uit zullen wijken naar Duitsland en België als levensmiddelen in Nederland duurder worden.


Bron: De Pers
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken