Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 juni 2018
 

Vrouwen shoppen tijdens WK voetbal massaal online terwijl mannen voetbal kijken

 
 

Tijdens het wereldkampioenschap voetbal besluiten vrouwen van de gelegenheid gebruik te maken door online aan het shoppen te slaan. Dit blijkt uit onderzoek van beslist.nl.

Het online winkelcentrum analyseerde het gedrag van websitebezoekers gedurende de eerste dagen van het WK. Hieruit blijkt dat het percentage vrouwelijke shoppers tijdens het WK voetbal is gestegen van 60,1 procent naar 73,2 procent.
 
Wedstrijden favoriete titelkandidaten hét shopmoment
In de analyse van beslist.nl valt op dat het percentage vrouwelijke online shoppers stijgt tijdens wedstrijden van topfavorieten voor de wereldtitel. Vooral tijdens de wedstrijden van Spanje, Duitsland en Brazilië grijpen vrouwen hun kans op online te shoppen terwijl mannen klaarblijkelijk voor de buis hangen voor het voetbal.
 
Geen nieuwe televisie
De laatste keren dat het Nederlands elftal actief was op een Europees kampioenschap (EK) of wereldkampioenschap (WK), was er een duidelijke stijging zichtbaar in het aantal zoekopdrachten naar televisies. Dit jaar is het Nederlands elftal er niet bij, hetgeen zich direct uit op de verkopen; die volgens data van het GfK met maar liefst 26 procent achterlopen op de verkopen in 2014 (toen Oranje er wel bij was). Dit WK kijken mannen, weliswaar niet op een nieuwe televisie, wel weer actief naar de voetbalwedstrijden.

 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken