Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
14 juni 2018
 

Hoe technologie de retailmarkt van millennials aandrijft

 
 

Gedurende het laatste decennium heeft de detailhandel een grote verandering doorgemaakt. De exponentiële toename van online winkelen heeft een significante impact op de manier waarop we onze producten aanschaffen.

De tijd dat het kopen van producten alleen mogelijk was op kantoortijden van maandag tot zaterdag, is voorbij. De evolutie van e-commercie heeft in het bijzonder effect op één bevolkingsgroep: de millennial. Deze groep, waar we steeds vaker van horen in de media en samenleving, zal in ongeveer 75 procent van de beroepsbevolking vormen, een enorm aandeel van de retailmarkt. Dit schrijft Casper Zweers van Zebra Technologies
 
Millennials en technologie
Kenmerkend voor de manier waarop millennials hun producten aanschaffen staat het gebruik van technologie. We hebben het tenslotte over de Facebook en Instagram generatie. Deze obsessie met technologie heeft op zijn beurt invloed op hoe e-commerce over de hele wereld wordt gerealiseerd. Deze nieuwe generatie van e-shoppers beschikt over een enorme koopkracht, iets waar retailers zich bewust van moeten zijn als ze succesvol willen zijn. Sterker nog, volgens Forbes, spenderen millennials $600 miljard op jaarbasis. Dit is goed voor 28 procent van alle dagelijkse bestedingen, en een percentage dat zal toenemen tot 35 procent in 2030.
 
Omnichannel route
We weten dat de millennial-generatie een grote invloed heeft wanneer het gaat om e-commerce, maar over welke diensten moeten retailers beschikken als zij deze generatie voor zich willen winnen? Wat is de technologie die de millennial-markt aandrijft?
Om gericht millennials aan te trekken, zullen retailers de omnichannel route moeten bewandelen. Omnichannel geeft retailers de mogelijkheid gepersonaliseerde content op het juiste moment en op de juiste plek te leveren. Ook kan het worden ingezet om statistieken, zoals de frequentie van winkelbezoeken, terugkerende klanten en bezoeken aan verschillende winkels te analyseren.
 
Service Behoefte van Millennials
De service click-and-collect wint de laatste jaren aan populariteit. Bij deze dienst bieden retailers hun klanten de mogelijkheid om online een bestelling te plaatsen en deze vervolgens in de winkel, of in daarvoor bestemde kluis of service locatie op te halen. Dit is naadloze retail in 2018.
Een ander onderdeel dat van belang is voor de millennial, is gratis retournering. De toename van e-commerce verkopen zijn hand in hand gegaan met het aanbod van gratis retournering om zo aan de klantbehoefte te voldoen.

Mobiel betalen
Nadat de items zijn besteld, is het tijd voor de betaling. Millennials doen hun betalingen het liefste via de mobiele telefoon. Retailers zullen ervoor moeten zorgen dat mobiele betalingen dus bovenaan hun aanbod staan als zij deze specifieke doelgroep willen bedienen.
 
Verkoop stimuleren met technologie
Het in kaart brengen van de wensen van de millennials is makkelijk genoeg, maar welke technologie is er nodig om deze diensten ook te kunnen leveren? Het managen van de operatie achter de winkel is namelijk een cruciale factor in de retail-industrie.Centraal in de retail-industrie staat Internet of Things (IoT). Zebra’s 2017 retail vision study laat zien dat 96 procent van de besluitvormers bereid is om veranderingen door te voeren waarbij het nodig is IoT te implementeren. In de hedendaagse omnichannel wereld, is de beschikbaarheid van producten cruciaal. Veel retailers hebben dan ook moeite met de zichtbaarheid van hun winkelinventarissen. De studie laat zien dat retailers investeren in IoT-technologieën zoals ‘radio frequency identification’ (RFID) tags die de voorraad kunnen tracken en de klantenervaring kunnen versimpelen, verrijken en personaliseren. Dit genereert extra omzet en reduceert tegelijk de kosten. Zij omarmen IoT-platformen om real-time te transformeren, van visueel gedreven data door de hele bevoorradingsketen tot bruikbare inzichten.
 
De toekomstige checkout
Millennials – vaak gedefinieerd als degene die zijn geboren tussen 1982 en 1996 – zijn goed voor de meest invloedrijke bevolkingsgroep in de groeiende retail-industrie. Zij zijn de eerste generatie die opgroeien met de huidige technologie. Dat betekent dat retailers efficiënt moeten inspelen op hun behoeftes wanneer zij dat willen. De manier om dit in de 21e eeuw te bereiken is om de juiste technologie in te zetten, zowel in de winkel zelf als aan de achterzijde. Hierin falen zal resulteren in millennials die hun boodschappen elders zullen doen.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken