Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 juni 2018
 

Gigantische vraag naar flexibele bezorgopties door webshops

 
 

Het aanbieden van flexibele bezorgopties vormt voor webshops in de Benelux de grootste logistieke uitdaging van het moment. Dit is de conclusie uit onderzoek van SendCloud onder 1172 webshopeigenaren.

Grote spelers in de markt zoals Coolblue en Bol.com bieden ruime keuze in bezorgmogelijkheden. Zo zijn afhaalpunt- en tijdvaklevering twee voorbeelden van het groeiend aantal opties waaruit de consument tegenwoordig kan kiezen bij het online shoppen. Minder grote webshops willen hierin meegaan, blijkt uit het onderzoek.

Gewenste bezorgopties
Het aanbieden van afhaalpunten in de checkout biedt voor zowel vervoerders als consumenten een voordeel. Vervoerders hebben de mogelijkheid in één keer meerdere pakketten af te leveren en consumenten kunnen het pakket op de gewenste tijd en locatie afhalen. Dit verkleint het aantal mislukte afleverpogingen. Voor 55 procent van de webshops vormt dit dan ook een gewenste bezorgoptie.
Na het aanbieden van afhaalpunten staat tijdvaklevering op de tweede plek. 44 procent van de webshops heeft deze optie op de wensenlijst staan. Met 41 procent volgt de optie voor het combineren van meerdere vervoerders. Hierdoor kunnen flexibele bezorgopties gewaarborgd worden. Voor ieder product kan namelijk de meest geschikte vervoerder worden gekozen, zoals PostNL voor brievenbuszendingen en DHL voor Europese zendingen.
Tot slot geeft een kwart van de online retailers aan zondaglevering en Same Day Delivery van belang te vinden voor een volledige checkout.

Veeleisende consument
De uitdagingen waar webshops tegenaan lopen zijn het gevolg van de consument die steeds hogere eisen stelt, merkt Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud: "De groei in e-commerce brengt grote logistieke vraagstukken met zich mee voor online retailers. Het verzendproces zorgt al gauw voor twintig tot 40 procent van de totale kosten. Daarbij eisen consumenten wereldwijd steeds meer op gebied van bezorging. De prijs van een product is niet meer het belangrijkst bij het maken van de aankoopbeslissing, het draait juist om goede service op gebied van bezorging. Hoe snel kan het product op mijn favoriete plek afgeleverd worden? Automatisering van het hele proces biedt voor zowel online retailers als consumenten de oplossing. Enerzijds doordat tijd en geld worden bespaard, anderzijds doordat het pakket sneller wordt afgeleverd."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken