Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 mei 2018
 

Burger verwacht hetzelfde serviceniveau van publieke sector als van online retail

 
 

Uit het wereldwijde burgerbetrokkenheidsonderzoek van SAP SE  blijkt dat burgers hetzelfde serviceniveau van organisaties in de publieke sector verwachten als van online retailers. Het onderzoek geeft inzicht in hoe de publieke sector beter in verbinding kan staan met burgers.

Zo blijkt dat vooral generatie Z alleen bereid is om nieuwe technologieën te gebruiken wanneer het gebruik hiervan duidelijke voordelen biedt. Een andere voorwaarde die deze generatie stelt is dat hun data veilig is. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 500 respondenten uit 45verschillende landen, waaronder Nederland, tijdens het South by South West festival in Austin, Texas.
 
Burger verwacht optimale digitale services
Het onderzoek toont aan dat wanneer publieke organisaties de mobiele gebruikerservaring van openbare diensten verbeteren, burgers de service sneller gaan gebruiken en online services sneller aanbevelen. Nederlanders beoordelen digitale burgerservices als goed en staan hiermee op een tweede plaats. Ze vinden dat de digitale services van de publieke sector meerwaarde bieden en bevelen deze bij anderen aan. Daarnaast vindt de meerderheid van de Nederlandse respondenten dat de services tijd besparen. Buurland België scoort echter laag en staat als één na laatste op de lijst.
 
Generatie Z: verstandige en voorzichtige digitale burgers
Het onderzoek beschrijft een groeiende terughoudendheid onder generatie Z om nieuwe technologieën te omarmen, terwijl het de meest technologisch onderlegde generatie is. Wanneer de meerwaarde van een technologie duidelijk is en gegevensbeveiliging gegarandeerd is, stapt deze generatie wel sneller over op nieuwe technologieën. Generatie Z betreft ook de meest voorzichtige online gebruikers. Hun vertrouwen in en de beoogde meerwaarde van een service bepalen of deze service aan hen geleverd wordt. Het onderzoek ontdekte één gemene deler onder de respondenten: ze delen hun data niet wanneer ze geloven dat het niet veilig is om dit te doen en bang zijn dat de data gebruikt wordt voor andere doeleinden. Op het gebied van datadeling scoort Nederland ook hoog. De Nederlandse respondenten zijn zeer bereid om hun data te delen en vinden dat het meerwaarde biedt. Hiermee staat Nederland op een derde plaats, voorafgegaan door Polen en China.
 
Digitale burgers verwachten slimme toegang tot actuele informatie
Tot slot blijkt uit het onderzoek dat burgers over up-to-date informatie willen beschikken, die op elk apparaat beschikbaar wordt gesteld.
"Slimme burgers verwachten slimme overheden die weten wie zij zijn en op welke manier ze het beste met hen in contact kunnen komen," vertelt Mark de Bruijn, Vice President en Head of Marketing EMEA & MEE van SAP Hybris.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Welke hypotheek past bij de zzp'er?
Hoeveel hypotheek je als zzp’er kunt krijgen hangt af van een aantal zaken. De hoogte van je inkomen is natuurlijk van het grootste belang.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
E-rijden nog steeds beloond
Het aantal elektrische auto's neemt toe. Vorig jaar zijn er weer meer volledig elektrische auto's verkocht.
Financiele schade beperken als zzp'er: welke verzekeringen zijn belangrijk?
De financiele schade voor uiteenlopende risico's is te beperken met zzp verzekeringen.
Fleet Management inzetten voor uw bedrijf: dit zijn de voordelen
Steeds vaker wordt er binnen bedrijven die te maken hebben met transportkosten en logistiek, gebruik gemaakt van Fleet management.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken