Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 mei 2018
 

Autoverkoop groeit 17,5 procent in april

 
 

Afgelopen maand werden in Nederland 34.290 nieuwe personenauto’s geregistreerd en dat is 17,5 procent meer dan in april 2017. Uit de officiële cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC blijkt dat het verkooptotaal over de eerste vier maanden van dit jaar 169.996 bedraagt, een stijging van 14,2 procent.

BOVAG en RAI Verenging verwachten voor heel 2018 een marktomvang van 430.000 nieuwe auto’s, oftewel 3,7 procent meer dan het totaal van 414.538 nieuwe personenauto’s dat in 2017 de showrooms verliet. Afgezien van afgelopen december (als gevolg van fiscale wijzigingen in het voorgaande jaar) noteert de autoverkoop nu al sinds januari 2017 elke maand een plus ten opzichte van dezelfde maand in het jaar ervoor.

De best verkochte merken in april 2018 waren:
 

  • Volkswagen: 3.900 registraties en 11,4 procent marktaandeel
  • Renault: 3.568 (10,4 procent)
  • Peugeot: 2.512 (7,3 procent)
  • Opel: 2.475 (7,2 procent)
  • Ford: 2.365 (6,9 procent)
  • De best verkochte modellen in april 2018 waren:
     
  • Volkswagen Polo: 1.250 registraties en 3,6 procent marktaandeel
  • Renault Clio: 889 (2,6 procent)
  • Ford Fiesta: 887 (2,6 procent)
  • Peugeot 108: 838 (2,4 procent)
  • Renault Captur: 797 (2,3 procent)
  • Download de cijfers van april 2018
     
     

     
    Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
    De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    BOEKENNIEUWS
    Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
     
    Lees verderMeer boeken