Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
23 april 2018
 

Tips voor het optimaliseren van zendingen

 
 

Hebt u als ondernemer een webshop met artikelen voor zakelijke of particuliere klanten? Of hebt u bijvoorbeeld een transport- of logistiekbedrijf dat goederen op pallets vervoert? Iedere ondernemer, ZZP’er of MKB, moet wel eens iets verzenden, of het nu om pakketten, pallets of zelfs documenten gaat.

Gelukkig is zakelijk iets verzenden wel veel gemakkelijker en transparanter geworden, mede doordat tegenwoordig veel online geregeld kan worden. André Olde Hampsink van CheapCargo.com geeft u tips voor het optimaliseren van de verzendingen binnen uw onderneming.
 
Tijdwinst van prijsvergelijk
Volgens Olde Hampsink hebben zowel de opkomst van internet als de liberalisering van de postmarkt in Nederland voor grote veranderingen van logistieke processen gezorgd. "Door de open markt was er opeens concurrentie mogelijk, waardoor de tarieven omlaag zijn gegaan. Hierdoor werd het voor bedrijven mogelijk tegen veel aantrekkelijkere tarieven post en pakketten te gaan verzenden. Het uitbesteden van verzendingen is vaak zelfs veel goedkoper dan dit zelf uitvoeren als onderneming." Hij voegt er aan toe dat internet heeft gezorgd voor meer transparante prijzen. "Waar u eerder nog offertes moest opvragen bij diverse vervoersbedrijven om deze zelf handmatig te gaan vergelijken, kunt u de tarieven van verschillende vervoerders tegenwoordig in een opslag online naast elkaar zien." Tijdwinst voor u of andere medewerkers binnen uw onderneming dus.
 
Het belang van verpakkingen
lde Hampsink benoemt dat in de logistiek nog vaak wordt gedacht dat standaardisering voordeel oplevert, bijvoorbeeld in het geval van gebruik van verpakkingsmachines. "Dit is echter een misverstand. Machines kunnen tegenwoordig diverse verpakkingsmaten aan. Bij een passende pakketgrootte hoeft minder opvulmateriaal gebruikt te worden, wat weer in verpakkingskosten scheelt." Hij haalt nogmaals de transparantie door online prijsvergelijk aan: "Bij verschillende pakketgroottes is het altijd goed prijzen te vergelijken. De ene vervoerder kan bijvoorbeeld voor kleine pakketjes goedkoper zijn, terwijl een andere vervoerder voor grotere pakketten geschikter of goedkoper is."
 
Bevestigen van de opdracht en administratieve verwerking
Hebt u de goedkoopste vervoerder, of die met de beste voorwaarden gevonden? Olde Hampsink herkent dat u dan zo snel en gemakkelijk mogelijk de opdracht wil bevestigen en de vervoerder wil boeken. "En ook dit is online eenvoudig te doen met een paar klikken. Voordeel is ook hier dat uzelf of uw medewerkers hier dus veel minder tijd aan kwijt zijn." Helemaal fijn is het als het transport dan ook direct verwerkt wordt in bijvoorbeeld uw webshopsoftware of ander administratief systeem. "Dit scheelt weer tijd doordat er geen dubbele administraties bijgehouden hoeven te worden, en het mogelijk is direct uw klanten te informeren over het transport."
 
Welke mogelijkheden ziet u als ondernemer voor het behalen van tijd- of geldwinst door het optimaliseren van logistieke processen?
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken