Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 maart 2018
 

Consument is helemaal klaar met stalkgedrag bedrijven

 
 

70 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes de grootste ergernis is als het gaat om klantcontact. Nederlanders scoren hiermee tien procent hoger dan het wereldwijde gemiddelde (60 procent).

Dit blijkt uit het onderzoek ‘The Dating Game’ van SAP Hybris, onder 1.000 Nederlandse consumenten.

Top vijf ergernissen
Het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes is niet de enige vorm van contact waar consumenten zich negatief over uitlaten. Dat consumenten niet zitten te wachten op een overdosis aan irrelevant klantcontact, blijkt uit de gehele top vijf:
 
 

  • Het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes (70 procent)
  • Te veel marketing en sales e-mails (53 procent);
  • Lange telefonische customer support gesprekken (45 procent);
  • Irrelevante content ontvangen (41 procent);
  • Pushberichten ontvangen, gebaseerd op je locatie (29 procent).

  • Snelle customer service
    Als de consument met een vraag zit, wil hij echter wel snel geholpen worden door een bedrijf. Één op de drie geeft aan dat bedrijven binnen drie uur moeten reageren, ongeacht het kanaal. Vijftien procent verwacht zelfs binnen een uur een reactie te krijgen. De meerderheid (84 procent) verwacht op zijn minst binnen 24 uur geholpen te worden.

    Relevante content
    "De tijd dat bedrijven onbeperkt informatie kunnen zenden is voorbij," stelt Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Hybris. "De klant is veeleisend en wil alleen nog maar relevante en waardevolle content. Het personaliseren van content is tegenwoordig gewoon een must, ongeacht het kanaal en touchpoint. Door gebruik te maken van technologieën zoals Artificial Intelligence en Machine Learning, kan je de klantervaringen optimaliseren. Door de klantwensen duidelijk in kaart te hebben, is het vervolgens mogelijk om een gepersonaliseerde omnichannel customer journey aan te bieden. Het tijdig inspelen op persoonlijke behoeften kan er in de toekomst zelfs voor zorgen dat de klant al een antwoord heeft voordat hij de vraag stelt."
     

     
    Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    Sportende werknemers verzuimen gemiddeld 6 dagen per jaar minder
    Een onderneming is gebaat bij ondernemers die optimaal presteren. Dat betekent onder andere dat het verzuim door ziekte of andere ongemakken zoveel als mogelijk moet worden teruggebracht.
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    BOEKENNIEUWS
    We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
    Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
    Lees verderMeer boeken