Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 maart 2018
 

Meer transacties in modewebwinkels via smartphone dan desktop

 
 

In middelgrote en grote modewebwinkels in Nederland rekenen naar verhouding meer consumenten hun producten af met de smartphone, dan met de desktop of tablet. Dat blijkt uit de benchmark van  ISM eCompany.

Consumenten kochten vanaf het derde kwartaal in 2017 al vaker met hun  smartphone dan de overige twee onderzochte apparaten, maar het verschil nam toe in het vierde kwartaal. In het vierde kwartaal was 44 procent van de transacties afkomstig van de smartphone, terwijl het aandeel desktoptransacties afnam naar 40 procent.  
 
38 procent groei in aandeel transacties via de smartphone
In het vierde kwartaal van 2017 groeide het aandeel smartphonetransacties met 38 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2016. Het aandeel desktop- en tablettransacties nam af met respectievelijk achttien procent en tien procent.
 
De smartphone converteert wel
"Als ik met retailers spreek hoor ik regelmatig dat hun bezoekers slechts oriënteren op hun smartphone. Maar de benchmark toont duidelijk aan dat consumenten wel graag mode-artikelen willen afrekenen als ze met hun smartphone een webwinkel bezoeken. Uiteraard moet u wel de mobiele webwinkel goed hebben geoptimaliseerd hebben om in deze behoefte te voorzien. En daar schort het in Nederland aan," zegt Jurjen Jongejan, Online Marketing Director bij ISM eCompany. "We blijven denken dat mobiele webwinkelbezoekers slechts willen oriënteren, maar de echte reden is dat we bezoekers slechte mobiele ervaringen bieden. Cross-device gedrag hebben we ons zelf aangepraat. Deze benchmark toont aan, dat als u uw mobiele webwinkels goed optimaliseert, mobiele bezoekers wel degelijk willen kopen."
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Klaas Koopman  |   | 
12-03-2018
 | 
08:09 uur
Het is dan ook niet vreemd dat op elke conferentie omtrent online marketing en e-commerce er op wordt gehamerd, ofwel: Mobile First!

PS De reageerfunctie bevat nog (Klik hier) bij de url, terwijl https:// steeds meer gaat voorkomen.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De scheidslijn tussen succes en ellende is dun als je jouw devil inside niet onder ogen komt. Dan saboteer je jezelf en anderen, met grote gevolgen voor jou, je familie, je vrienden en de mensen aan wie je wellicht leiding geeft. Het beoefenen van introspectie is dan ook de belangrijkste vaardigheid die wij in ons leven kunnen inzetten.
Lees verderMeer boeken