Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 november 2017
 

Traditioneel kerstpakket blijft populair

 
 

Wilt u als ondernemer uw medewerkers graag extra belonen voor het harde werk van het afgelopen jaar? Hoewel er soms geruchten de ronde doen dat het ouderwets en niet meer van deze tijd zou zijn wordt een kerstpakket toch nog steeds erg gewaardeerd door medewerkers.

Zo bleek uit onderzoek naar de wensen rond kerstpakketten. Erik Janssen van Emkapak.nl vertelt meer over hoe u uw medewerkers blij kunt maken met dit jaarlijkse presentje.
 
Kerstpakketten: de cijfers
Volgens het onderzoek geeft ruim driekwart van de bedrijven medewerkers een kerstpakket. Dit komt volgens Janssen ongeveer overeen met het aantal mensen dat een pakket verwacht: "Iets meer dan 80 procent verwacht dit ook, in de meeste gevallen als blijk van waardering voor het werk." Volgens het onderzoek wisselt het bedrag dat wordt uitgetrokken wel erg, aangezien dit gemiddeld ligt tussen de 25 en 50 euro.
 
Wat willen en krijgen medewerkers in een kerstpakket?
En waaruit een kerstpakket dan bestaat? Werkgevers worden steeds beter in het kiezen van gewaardeerde cadeaus, aangezien tegenwoordig 90 procent van de medewerkers blij is met het presentje. Uit het onderzoek bleek dat 35 procent met de traditionele doos met levensmiddelen naar huis gaat. Janssen: "Dit komt bijna overeen met de 32 procent van de mensen die dit ook het liefst wil. Dit wordt vooral gewaardeerd omdat het echt iets groots en tastbaars is dat met de partner of kinderen kan worden uitgepakt. Een mooie verpakking vergroot hierbij nog eens het feestelijke gevoel tijdens het uitpakken."
Volgens Janssen wordt het wel steeds meer gewaardeerd iets persoonlijks te geven. "Omdat mensen ook wel begrijpen dat dat moeilijk is voor iedere persoon apart, worden daarom cadeaubonnen erg gewaardeerd. Met een cadeaubon kan iemand zelf bijvoorbeeld een keukenapparaat, uitje of toch een levensmiddelenpakket kiezen." Uit het onderzoek bleek dat in 24 procent van de gevallen medewerkers een cadeaubon kregen, terwijl volgens Janssen 22 procent dit ook daadwerkelijk het liefst zou ontvangen.
 
Alternatieven voor een kerstpakket
De kwart van de bedrijven die tijdens het onderzoek aangaven geen kerstpakketten uit te delen, deden dit bijvoorbeeld omdat er geen budget voor was. Janssen: "Als bedrijven geen kerstpakketten weggeven, is dat echter vaker omdat er een alternatief is. Zo geven sommigen het geld aan een goed doel, wordt er bijvoorbeeld een gezamenlijke activiteit ondernomen of een evenement zoals een kerstmarkt of eindejaarsborrel georganiseerd."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken