Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
22 september 2017
 

Boer zoekt vertrouwenspartner in leverancier

 
 

In de relatie met hun leverancier vinden boeren in Nederland vertrouwen het allerbelangrijkst (52 procent), gevolgd door goede onderlinge communicatie (29 procent). Ook de zakelijke aspecten in een relatie worden hoog op waarde geschat.

Uitgebreide kennis van de markt komt met negentien procent op de derde plaats. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in Customer Engagement in de agrisector, waarin 507 boeren uit Nederland, Engeland en Duitsland werd gevraagd naar hun relatie met toeleveranciers. Ook in Engeland en Duitsland staat vertrouwen op de eerste plaats, alleen daar ziet de rest van de top drie er anders uit.

Leverbetrouwbaarheid niet langer in top drie
In 2013 heeft CRM Partners Nederlandse boeren ook gevraagd naar belangrijke aspecten in de relatie met hun leveranciers. Wat opvalt is dat de afgelopen jaren het algemeen vertrouwen steeds belangrijker is geworden voor de Nederlandse boer. Waar in 2013 nog leverbetrouwbaarheid met stip op één stond, is dat nu vertrouwen in het algemeen.
 
Engelse en Duitse boeren zijn meer prijsgedreven
Kijkend naar de internationale verschillen, is op te merken dat vertrouwen door de respondenten uit alle landen het hoogst gewaardeerd wordt. Echter hechten Engelse en Duitse agrariërs – anders dan in Nederland – meer waarde aan een scherpe prijs dan aan een goede communicatie.
Herman Bodewes, Manager van het AgriLab bij CRM Partners: "De manier waarop agrarische leveranciers zakendoen met hun klanten verandert als gevolg van globalisering en digitalisering. Zo maakt het persoonlijke contact aan de keukentafel steeds vaker plaats voor digitaal contact. Desondanks is het belangrijk om de persoonlijke aspecten van zakendoen niet uit het oog te verliezen. Dit onderzoek benadrukt dat er voor leveranciers nog altijd veel kansen liggen in het bouwen aan persoonlijke relaties met de boer. Een belangrijke stap hierin is om alle klantinformatie te verzamelen, centraliseren en combineren, zodat leveranciers proactief en relevant invulling kunnen geven aan de relatie."

 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken