Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
14 juni 2017
 

De gevolgen van slecht onderhoud aan uw bedrijfspand

 
 

Ondernemers houden zich natuurlijk het liefst bezig met de kernactiviteiten van een bedrijf, het leveren van diensten of producten aan hun klanten. Een bedrijfspand wordt daarbij als niet meer gezien dan een middel om deze bedrijfsactiviteiten uit te kunnen voeren, en krijgt niet altijd de aandacht die het verdient of nodig heeft.

Welke vervelende gevolgen slecht onderhoud aan het bedrijfspand echter kan hebben legt Kees Laatmans van LoodgieterAmsterdam020.nl uit.
 
Calamiteiten en reparaties als gevolg van slecht onderhoud
Een bedrijfspand bevat volgens Laatmans een hoop aspecten die goed onderhouden moeten worden om onaangename gevolgen te voorkomen. "Een aantal van de voornaamste onderdelen? Het dak en de gevel beschermen het interieur tegen weersinvloeden van buitenaf. Degelijk, gecertificeerd hang- en sluitwerk op deuren en ramen voorkomt inbraak. Goede isolatie voorkomt bevriezing van leidingen in de buitenmuren en werkt kostenbesparend omdat koel- of juist verwarmingsinstallaties minder hard hoeven te werken." Om calamiteiten zoals waterschade, inbraak en brand te voorkomen is het volgens Laatmans raadzaam minimaal eens per jaar bovenstaande zaken te laten inspecteren, ook om dure reparaties in de toekomst te voorkomen.
 
Invloed van slecht onderhoud op bedrijfsactiviteiten
Laatmans: "Slecht onderhoud kan niet alleen op den duur zorgen voor kostbare herstellende werkzaamheden, maar ook direct invloed uitoefenen op de bedrijfsactiviteiten. Stelt u zich maar eens voor welke inkomsten u misloopt als u de productie stil moeten leggen omdat de hoofdkraan is afgesloten vanwege waterlekkage. Of dat uw medewerkers niet verder kunnen werken op hun computer omdat er ergens kortsluiting is ontstaan waardoor het elektriciteitsnetwerk is platgelegd."
 
Onderhoud aan een gehuurd bedrijfspand
Laatmans geeft aan dat er vooral bij huurpanden nog wel eens sprake is van achterstallig onderhoud. "Niet in alle gevallen is bij zowel de huurder als verhuurder duidelijk wie verantwoordelijk is, en niemand maakt natuurlijk graag onnodige kosten. De rechten en plichten op het gebied van beide partijen staan als het goed is vastgelegd in het huurcontract. Over het algemeen geldt dat de verhuurder verantwoordelijk is voor groot onderhoud zoals het schilderwerk aan de buitenzijde, en vervanging van de Cv-ketel, deuren en ramen." De huurder is daarentegen volgens Laatmans verplicht kleine reparaties uit te laten voeren, zoals het onderhoud aan de Cv-ketel, het binnenschilderwerk, en het vervangen van de deurbel of kranen. "Eigenlijk alle zaken die bij normaal dagelijks gebruik van het pand kunnen voorkomen."
Als u eigenaar bent van het bedrijfspand behoort dit tot het bedrijfskapitaal. In alle gevallen, ook als u een bedrijfspand huurt, is het een visitekaartje van uw bedrijf dat bijdraagt aan een positief gevoel bij klanten en bovendien een veilige werkomgeving moet bieden aan medewerkers, dus wees er zuinig op!
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken