Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 april 2017
 

Prognose Paasomzet 2,1 procent hoger dan in 2016

 
 

De supermarktomzet is in maart 2017 met 0,7 procent gedaald naar 3,37 miljard euro (3,39 miljard maart 2016). De omzet per kassabon steeg met 1,8 procent naar 23,19 euro (22,77 maart 2016) maar het aantal uitgegeven kassabonnen daalde in maart 2017 met 2,5  procent.

De omzetdaling wordt echter veroorzaakt doordat Pasen in een andere maand valt; deze viel vorig jaar in maart (week twaalf) en dit jaar in april (week vijftien). Volgens de prognose zal de Paasomzet in 2017 alle records verbreken. Dit blijkt uit onderzoek van GfK.

Tijdens Pasen meer aandacht voor tijdelijk luxer merk
Supermarktformules verkopen tijdens Pasen veel tijdelijk assortiment onder eigen merk. Vooral de luxe bovenkant van het eigen merk wordt met Pasen naar verhouding veel verkocht (bv AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux). Er worden veel folders ingezet om het luxe assortiment onder de aandacht te brengen. De top vijf artikelen met Pasen zijn paasbrood, toastjes, ijs desserts, voorgebakken brood en chocolade. Nieuw in de Paas top vijftien zijn de assortimentsgroepen overige zuivel (room) en buitenlandse kaas. Dit gaat ten koste van rundvlees en aperitieven.
 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken