Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
14 maart 2011
 

Succesvol ondernemen begint met succesvol verkopen

 
 

Ondernemen begint bij verkopen. Overtuigingskracht en verkoopskills zijn onontbeerlijke vaardigheden voor beginnende entrepreneurs. Dat leer je echter niet uit een boekje, maar door het zelf te doen.

Daarom organiseert Jong Ondernemen meerdere Marktdagen, waarbij studenten in het diepe worden gegooid om hun eigen producten daadwerkelijk aan de man te brengen. 

Eenvoudig concept
400 studentenbedrijven uit het hele land gooien de komende maanden alles in de strijd om hun zelfbedachte of –geïmporteerde product onder de aandacht van het publiek te brengen tijdens de zogeheten marktdagen. Het concept van de marktdag is simpel: Studenten worden letterlijk in het winkelcentrum neergezet om hun producten te verkopen aan voorbijgangers. Ze moeten zelf een stand inrichten, voor een smetteloze presentatie zorgen en de aandacht weten te trekken. Hun koopmansvaardigheden moeten de rest doen. Door de verkoop letterlijk te ervaren, ontwikkelen de studenten essentiële verkoopvaardigheden en komen ze in aanraking met de vraag van de markt. Dat zijn belangrijke ervaringen voor iedere startende ondernemer." 

Verkoopdag
Jaarlijks organiseert Jong Ondernemen meerdere Marktdagen in verschillende steden van Nederland. De marktdagen vinden dit jaar plaats in Rotterdam (18 maart), Den Bosch en Utrecht (beide 19 maart), Emmen en Roermond (beide 26 maart), Arnhem (14 april) en Middelburg (28 april). Aan de Nederlandse marktdagen doen ruim 1.500 jongeren mee. Enkele studentenbedrijven wagen zich zelfs over de grens en doen ook mee aan Europese Marktdagen, van het Europese JA-YE (Junior Achievement-Young Entreprise). Iedere marktdag kent ook een winnaar, voor beste stand en beste klantbenadering.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken