Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 januari 2017
 

Zzp’er neemt gevaren openbare WiFi-netwerken voor lief

 
 

89,9 procent van de zzp’ers zegt zich bewust te zijn van de gevaren van openbare WiFi-netwerken in bijvoorbeeld café’s, restaurants en flexwerkplekken. Toch maakt 56 procent wel regelmatig gebruik van deze netwerken.

Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 909 zzp’ers.   Een ruime meerderheid van de zzp’ers neemt deze gevaren dus voor lief. Opvallend, gezien het feit dat maar liefst 92,1 procent wel aangeeft veel waarde te hechten aan zijn of haar privacy op het internet.
 
Zzp’er tevreden over internetprovider
Uit het onderzoek is verder gebleken dat 82,0 procent van zzp’ers tevreden is over de eigen internetprovider. Gemiddeld geven zij hun internetprovider een waardering van 6,8 uit 10. Zzp’ers die klant zijn bij XS4ALL (89,7 procent) en KPN (85,3 procent) zijn het vaakst tevreden over hun leverancier van internet. Ruim een op de tien  zzp’ers is van plan om binnenkort over te stappen naar een andere provider. Ondanks dat klanten van XS4ALL het meest tevreden zijn over hun provider, willen zij bovengemiddeld vaak overstappen (13,8 procent). KPN-klanten willen het minst vaak overstappen: slechts 7,3 procent van deze groep wil op korte termijn naar een andere provider.
 
Zzp’er gebruikt internet in combinatie met televisie en telefonie

Drie op de vier zzp’ers nemen internet af in combinatie met vaste telefonie en televisie. Slechts acht procent heeft een pakket met televisie en internet, en 9,8 procent betaalt alleen voor internet. Van de zzp’ers met een 3-in-1 abonnement gebruikt een vijfde  geen vaste telefonie en 4,9 procent gebruikt geen televisie. De grote meerderheid van deze groep (75 procent) gebruikt alle onderdelen uit het pakket. Gemiddeld betalen zzp’ers 35,89 euro voor hun 3-in-1 pakket.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken