Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 december 2016
 

Zzp’er bewijst kwaliteit door middel van referenties

 
 

Zzp’ers bewijzen hun kwaliteit voornamelijk door middel van online en offline referenties. 50,6 procent van de zzp’ers laat zijn kwaliteit graag online bevestigen, via referenties op bijvoorbeeld LinkedIn of de eigen website.

Offline referenties blijken het belangrijkst voor zzp’ers om hun kwaliteit te bewijzen: maar liefst 78,2 procent van de zzp’ers bewijst zijn kennis en kunde voornamelijk via mond-tot-mond reclame en het eigen netwerk. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 822 zzp’ers in samenwerking met Ratecard.
Jeroen Sakkers van Ratecard vindt de uitkomsten van het onderzoek herkenbaar: "Ook op Ratecard ontvangen zzp’ers feedback in de vorm van online referenties. Dit helpt hen niet alleen hun kwaliteit te bewijzen, maar ook te verbeteren."
 
NPS score belangrijk
Uit het onderzoek is verder gebleken dat zzp’ers klantenbeoordelingen graag  ontvangen in de vorm van een geschreven beoordeling of feedback (56,3 procent) en een   algemene beoordeling door middel van een cijfer (50,8 procent). Ook de NPS score wordt door zzp’ers belangrijk gevonden bij het krijgen van ratings en reviews: maar liefst 66,3 procent van de zzp’ers wil graag weten of de klant hem of haar zou aanbevelen binnen zijn netwerk, en 48,8 procent van de zzp’ers hoort graag of de klant hem/haar nog een keer zou inhuren of nogmaals met hem/haar zou werken.
 
Zzp’er wil vindbaar zijn op basis van beoordeling
Belangrijk bij het verzamelen van klantenbeoordelingen vinden zzp’ers vooral dat ze vindbaar worden voor opdrachtgevers op basis van de beoordeling. 65 procent van de respondenten geeft aan dit waardevol te vinden. Verder hechten zzp’ers veel waarde aan het eenvoudig kunnen verzamelen en uitnodigen voor een beoordeling (55,8 procent) en het zelf kunnen beheren van de webpagina waarop de beoordelingen staan (54,2 procent).              

Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 822 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de meer dan 1 miljoen zzp'ers die Nederland kent (CBS, april 2016).
 
De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Mado  |   | 
29-12-2016
 | 
19:28 uur
Nogal wiedes zou ik bijna willen zeggen.
In mijn branche geldt in ieder geval sterk dat ik vaak klanten heb die door mond op mond reclame bij mij zijn gekomen.

Misschien moet ik wel vaker vragen aan klanten of ze een review zouden willen geven als ik dit lees.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken