Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
25 februari 2011
 

Fabrikant: sterkere focus op online communicatie gewenst

 
 

Fabrikanten in de bouw besteden momenteel het grootste deel van hun communicatiebudget aan traditionele middelen, zoals beurzen, folders en advertenties in bladen. Voor de komende jaren verwacht men zich echter steeds meer online te roeren.

Deze omslag is ook zeer gewenst. Van de afnemers oriënteert het grootste deel zich inmiddels namelijk online op materialen en leveranciers. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis

Traditionele kanalen
Fabrikanten in de bouw besteden gemiddeld het leeuwendeel van hun communicatiebudget via traditionele kanalen. Eenvijfde van het communicatiebudget gaat op aan het organiseren en bijwonen van beurzen en bijeenkomsten. Het maken van folders en brochures (zeventien procent) en het plaatsen van advertenties in bladen zijn ook populaire vormen van marketingcommunicatie (vijftien procent). Aan de eigen internetsite wordt twaalf procent van het budget besteed en aan adverteren via internet vier procent. 

Van offline naar online
De komende jaren worden online communicatiemiddelen naar verwachting steeds vaker gebruikt. Van de fabrikanten verwacht maar liefst 73 procent de eigen internetsite de komende twee jaar vaker in te zetten. Adverteren op internet zal volgens 40 procent van de fabrikanten toenemen. Deze aandacht voor online gaat ten koste van traditionele communicatiemiddelen. Fabrikanten zien het belang van advertenties in bladen en folders en brochures afnemen. En dat terwijl deze nu nog tot de belangrijkste communicatiemiddelen worden gerekend. Dit geldt ook voor bijeenkomsten en beurzen: negentien procent van de fabrikanten verwacht dat daar de komende jaren minder op ingezet zal worden.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Kan ik die aanbouw wel betalen?
Een doorlopend krediet is een oplossing wanneer je onzeker bent over de totale kosten en geen rente wilt betalen over geld dat je nooit gebruikt.
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken