Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
20 april 2016
 

Zzp’er breidt kennis en netwerk uit via social media

 
 

De zzp’er gebruikt social media als Facebook, LinkedIn en Twitter steeds vaker voor contact met collega-ondernemers (+zeventien procent) en het vergaren en/of delen van kennis (+twaalf procent). Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 1.179 zzp’ers in opdracht van Ziggo

Volgens Ziggo is op hun LinkedIn-community voor ondernemers terug te zien dat er steeds meer behoefte is aan kennis en netwerk. De zzp’er gebruikt de genoemde platforms steeds minder vaak om de naamsbekendheid te verhogen (-negentien procent) of de reputatie als expert te bevestigen of te verhogen (-tien procent). Het vergaren en/of delen van kennis is nu de belangrijkste reden om zakelijk actief te zijn op social media.
 
Opdracht scoren via social media 
Bijna één op de twee zzp’ers die actief is op LinkedIn, scoort jaarlijks één of meer opdrachten via het platform (46 procent); daarmee is het zakelijk netwerk het meest effectieve platform voor zzp’ers. Facebook en Twitter volgen, met respectievelijk één op de drie en één op de vijf zzp’ers die succesvol zijn op deze platforms, zodra ze er eenmaal zakelijk actief zijn. Google+ (zestien procent), WhatsApp (elf procent), Instagram (henen procent) en YouTube (zeven procent) completteren de lijst.
 
Offline netwerken effectiefst
Offline netwerken is daarnaast bezig aan een opmars: de zzp’er besteedt wekelijks acht procent meer tijd aan offline netwerken, waaronder borrels, bijeenkomsten en verenigingen. Klanten en opdrachtgevers vinden de zzp’er voornamelijk offline (66 procent). Wel is het aantal uren dat de zzp’er wekelijks aan offline netwerkactiviteiten besteedt, nog veel lager in vergelijking met de tijdsbesteding aan social media: namelijk slechts twee uur per week.
 
De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken