Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
3 maart 2016
 

Effect online reviews stijgt

 
 

Klussers in de categorieën  stucen, elektra en vloeren worden het best gewaardeerd door de Nederlandse consument. Ze krijgen een 9,1. Overall is het reviewcijfer van de klusser gelijk gebleven met vorig jaar, een 8,9.

Dit blijkt uit een analyse van Werkspot.nl. Zelfs de moeilijkere, grote klussen (aanbouw en opbouw) worden zeer hoog gewaardeerd met een 8,6.
 
Online reviews
Het effect van online reviews op de beslissing is in 2015 gestegen. 41 procent van de consumenten kijkt naar de beoordelingen en laat zijn of haar keuze hierdoor beïnvloeden. Begin vorig jaar lag dit percentage nog op 36 procent. Zo blijkt uit de Klusmonitor.
 Nog steeds bestaat er wel een groot verschil tussen jongeren en ouderen. Bij consumenten tussen achttien en 34 laat de helft hun keuze beïnvloeden door online reviews, maar vanaf 65 jaar ligt dit percentage twintig procent lager. Ook zijn er opvallende regionale verschillen. In Zeeland zet 68 procent van de inwoners online reviews in bij het kiezen van hun vakman, tegenover slechts 25 procent in Friesland.
 
On-demand economie
"De markt voor diensten in en om het huis is de meest ongeorganiseerde markt die er is. Met heel veel aanbieders en een grote verscheidenheid aan kwaliteit en kosten. Reviews zijn hierin cruciaal. Zo helpen consumenten elkaar om een beter inzicht te krijgen in de kwaliteit die iemand biedt. Dit maakt de beslissing om een bepaalde vakman wel of niet in te huren sneller en gemakkelijker. Snelheid en gemak zijn twee belangrijke voorwaarden binnen de on-demand economie, waarin direct, online ingespeeld wordt op de behoeften van de consument," stelt Ronald Egas, CEO van Werkspot.nl.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken