Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 november 2015
 

Veilig betalen en snelle levering belangrijkst in IT-voorziening retailer

 
 

Bij het online shoppen hecht de consument significant de meeste waarde aan veilige en betrouwbare betaalmogelijkheden (70 procent) en een snelle levering (64 procent).

Dit blijkt uit onderzoek van HSO. HSO vroeg aan ruim 1.000 consumenten wat zij het meest op prijs stellen bij het online kopen van producten. Om deze dienstverlening waar te kunnen maken, wordt de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing steeds belangrijker.
Naast deze eisen spelen ook de laagste prijs (57 procent), een goede ruil- en retourservice (52 procent) en een goede klantenservice (42 procent) een grote rol bij de keuze voor een bepaalde webshop. Een klein gedeelte (elf procent) laat zijn keuze bij het online shoppen beïnvloeden door persoonlijke aanbiedingen.

Consumentenwensen
Hans Broer, Marketing Manager bij HSO, over de resultaten: "De consument van vandaag wil veilig kunnen betalen, een snelle levering, goede service en daar bovenop het product eenvoudig kunnen ruilen of terugsturen. Hierbij is in het huidige digitale tijdperk een goede IT-voorziening onmisbaar. Juist de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing geeft retailers de instrumenten om het verschil te maken. Dit zorgt voor inzicht in de individuele klant, waardoor dienstverlening kan worden toegespitst op de klant met als resultaat dat de relatie wordt verstevigd. Daarnaast staat deze combinatie aan de basis om producten snel te kunnen leveren, maar ook eenvoudig te retourneren. Hiermee realiseren retailers een optimale aanpak van het relationele en transactionele deel van het proces."

Whitepaper
In het whitepaper ‘Inspelen op de veranderende klant binnen de retail’ wordt ingegaan op hoe de consument anno nu steeds veeleisender wordt. Het whitepaper geeft retailers handvatten over hoe zij deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden door hun ERP- en CRM-oplossing op een slimme manier te combineren. Het whitepaper is gratis te downloaden.

Expo
HSO zal ook aanwezig zijn tijdens de expo Microsoft FutureProef, dat gehouden wordt van 12 tot en met 22 november in Amsterdam. Tijdens het event wordt ingegaan op welke kansen nieuwe slimme technologie biedt voor retailers. Centrale thema’s zijn het verbeteren van klant- en winkelervaring en van data naar inzichten en acties. Meer informatie is beschikbaar op de website van Microsoft FutureProef.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Willem  |   | 
18-11-2015
 | 
08:22 uur
Mooi om te lezen dat het eindelijk een keer gaat over de kwaliteit van de webshops. Mijn inziens is dit voor de langere termijn DE belangrijkste pijler, die het gaat winnen van de concurrentie in prijs.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken