Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 november 2015
 

Tips voor het organiseren van een bedrijfsevenement

 
 

Een evenement is een krachtig communicatiemiddel om uw boodschap over te brengen op uw doelgroep. Werknemers, (potentiële) klanten, relaties, pers of omwonenden; met een goed georganiseerd evenement krijgt u uw doelgroep mee.

Maar hoe zorgt u ervoor dat de boodschap blijft hangen en uw evenement onvergetelijk wordt? Hieronder enkele tips.
 
Maak het interessant
Waarom zou iemand naar uw evenement willen komen? Bij het stellen van een doel voor een evenement is het verstandig om te bedenken wat de komst naar uw evenement voor uw gasten oplevert. Bedenk niet alleen welke boodschap u wilt brengen, denken vanuit de ontvanger is minstens net zo belangrijk. Denk aan actuele thema’s, onthulling van trends, in contact komen met mensen die men normaal gesproken niet zo snel ontmoet of het uitnodigen van een zeer gewaardeerde spreker.
 
Raak het doel niet uit het oog
Misschien wel het belangrijkste: zorg dat u een bepaald doel voor ogen heeft met uw evenement en wijk hier niet vanaf. Marijke Prins, oprichtster van Prins Evenementen: "Een evenement wordt vaak georganiseerd met een bepaald doel voor ogen. Of dit nou gaat om het presenteren van een nieuw product tijdens een launch-event of het delen van de laatste ontwikkelingen op een bepaald vakgebied tijdens een symposium. Tijdens het organiseren van een evenement merk ik vaak dat er allerlei ideeën ontstaan om het evenement nog leuker, groter of beter te maken. Heel goed natuurlijk, want een hoge dosis creativiteit komt bij het organiseren vaak goed van pas. Aan de andere kant kunnen deze, soms wilde, ideeën ook het bereiken van het doel in gevaar brengen als deze teveel afwijken van het doel. Vergeet nooit wat u wilt bereiken met het evenement. Zorg ervoor dat u de focus behoudt en weet zo de boodschap optimaal over te brengen."
 
Laat uw bezoekers zich welkom voelen
Een welkom gevoel, hoe bereikt u dat? Het begint al bij de uitnodiging. Denk bijvoorbeeld aan volledige informatie, een routebeschrijving een uitnodigend taalgebruik. Daarnaast zit het creëren van het juiste gevoel vaak in de details. Goede bewegwijzering, gratis parkeergelegenheid (of uitrijdkaarten), welkom geheten worden door een gastheer of gastvrouw; gasten hoeven niet teveel na te denken en kunnen volledig genieten van het evenement. Organiseert u bijvoorbeeld een netwerkevenement? Creëer een gezellige sfeer met bijvoorbeeld lekkere hapjes en drankjes. Zo zorgt u ervoor dat mensen sneller met elkaar in gesprek gaan.
 
Vergeet ook vooral niet een passend bedankje of een gadget om weg te geven. Bedenk iets wat in lijn ligt met het doel van uw evenement om uw gasten hier thuis ook nog aan te laten herinneren.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken