Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 juli 2015
 

Wereldwijde stijging mobiel verkeer

 
 

Achttien procent van alle bestellingen werd in het eerste kwartaal gedaan via mobiele telefoons, een verhoging van 59 procent ter opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Mobiele telefoons zorgen voor 35 procent van het webverkeer, een stijging van 38 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. De duur van online shoppen op mobiele telefoons nam af met 43 procent, en 31 procent over het hele jaar. Dat blijkt uit de Shopping Index over het eerste kwartaal van 2015 van Demandware.

Meer online shoppers
De nieuwste Demandware Shopping Index onthult dat het aantal online shoppers in het eerste kwartaal van 2015 met achttien procent is gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014. Deze groep consumenten neemt een groei van 83 procent van de digitale commerciële groei voor zijn rekening. Daarnaast is de zogenaamde indicator shopper spend – een combinatie van website bezoekersfrequentie, conversieratio en gemiddelde waarde van bestellingen – met vier procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar. De toename van de shopper spend draagt bij aan zeventien procent van de totale digitale commerciële groei. De combinatie van de shopper spend en de indicator shopping attraction, het aantal online shoppers, zorgt voor een totale digitale commerciële groei van 23 procent in de Shopping Index. 

Benelux resultaten:
-
De Benelux loopt voor in het aantal website bezoeken (36 procent), winkelmandjes aanmaken (45 procent) en bestellingen (37 procent) ten opzichte van de rest van de wereld. Daar zijn de cijfers respectievelijk 24, 22 en 21 procent.
- Consumenten in de Benelux lopen achter wat betreft bestellen via de mobiele telefoon (tien procent ten opzichte van achttien procent wereldwijd).
- Benelux-shoppers bestellen vaker via de computer (71 procent) dan de rest van de wereld (66 procent).

Overige wereldwijde bevindingen
-
Bestellingen via de mobiele telefoon stegen met 59 procent in het eerste kwartaal. Achttien procent van alle bestellingen wordt via de telefoon gedaan. Ruim een derde (35 procent) van het online verkeer gaat via de mobiele telefoon, een jaarlijkse stijging van 38 procent.
- Mobiele apparaten zijn een steeds groter onderdeel van ons dagelijks leven. Toch is de duur van online winkelbezoeken met mobiele telefoons gedaald met 43 procent tot gemiddeld 8,4 minuten. In vergelijking met vorig jaar is de totale duur van een bezoek aan een webwinkel gedaald met 31 procent tot gemiddeld 8,9 minuten.
- Shoppers bezoeken vaker dezelfde site (jaarlijks negen procent toegenomen). Verkeer naar commerciële websites nam ook toe. Bijna een kwart (24 procent) meer shoppers klikte door in het eerste kwartaal van 2015 ten opzichte van vorig jaar.
- In vergelijking met vorig jaar zijn de bestellingen per shopper met zes procent gestegen. Kortingen reduceerden de waarde van een bestelling met dertien procent. Het totaal aantal bezoeken per shopper nam echter toe met negen procent.

Klantgedreven veranderingen
"De Shopping Index onderstreept de transformationele, klantgedreven veranderingen in de retailsector," zegt Elana Anderson, SVP Worldwide Marketing bij Demandware. "Online bestellingen en bezoeken via mobiele apparaten nemen toe en we verwachten dat deze trend doorzet in de nabije toekomst. Om voor te blijven op deze ontwikkelingen, moeten retailers manieren vinden om persoonlijke en kwalitatief hoge connecties te maken met klanten. Uiteindelijk draait het erom dat klanten een goede winkelervaring hebben, of ze nu online, in de fysieke winkel, op hun telefoon of op social media contact opnemen met de retailer."  

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Erwin Monteban  |   | 
2-07-2015
 | 
20:49 uur
Mooie uiteenzetting en duidelijke feiten dat mobiel internet, mobile marketing en mobiele communicatie niet meer weg te denken zijn en de toekomst hebben.

Dank voor het artikel!

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken