Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 juni 2015
 

Nederlander bespaart vooral in de winkel

 
 

Nederlanders besparen vooral op hun dagelijkse uitgaven door folderaanbiedingen (32 procent), in de sale shoppen (23 procent) of het gebruiken van kortingsbonnen (negentien procent).

Online gebruiken zij vooral vergelijkingssites (acht procent) en kortingsbonnen (zeven procent). Verder kopen zij grootverpakkingen (zeven procent) en wordt er onderhandeld over de prijs (vier procent). Er is een klein verschil tussen de favoriete bespaarmethodes van moeders en vaders. Moeders kopen liever in bulk en vaders hebben een voorkeur voor onderhandelen. Zo blijkt uit het Bespaaronderzoek van vouchercloud.nl.

Met een kortingsbon naar een restaurant? Geen probleem!
Een groot deel van de Nederlanders maakt gebruikt van kortingscodes, kortingsbonnen of coupons. Maar liefst 87 procent geeft aan wel eens een kortingscode of coupon gebruikt te hebben. 55 procent van hen maakt er maandelijks gebruik van, 26 procent wekelijks en twee procent trekt zelfs dagelijks een coupon uit zijn portemonnee. Het verzilveren van kortingsbonnen is de normaalste zaak van de wereld. Slechts twaalf procent van de Nederlanders voelt zich anders behandeld bij het gebruik van een kortingsbon. Echter, 48 procent voelt zich even welkom en 40 procent is een andere behandeling niet eens opgevallen. Iets meer dan de helft van de ondervraagden vindt de partner zelfs een held wanneer hij/zij met een kortingsbon afrekent in een restaurant.
 
Vrouw besteedt te veel aan kleding, man aan sport en hobby
Mannen vinden dat hun partner te veel uitgeeft aan kleding en schoenen (26.14 procent) of persoonlijke verzorging (17.42 procent). Vrouwen vinden juist dat hun wederhelft te veel besteedt aan hobby en sport (27.4 procent) of aan witgoed en elektronica (14.9 procent). Beide kampen vinden dat de ander te veel uitgeeft aan boodschappen. En dat terwijl daar de meeste kortingscodes, kortingsbonnen of coupons voor gebruikt worden.
 
Nederlanders gebruiken massaal spaarkaarten
Veel Nederlanders hebben op z’n minst één spaarkaart, maar liefst 93 procent. Ongeveer de helft van de respondenten heeft twee tot vier spaarkaarten van de favoriete ketens. De meeste mannen hebben twere spaarkaarten in hun bezit (23 procent), de meeste vrouwen tellen vier spaarkaarten in hun portemonnee (achttien procent). Nederlanders betalen, hoe dan ook, liever niet teveel. 81 procent van de Nederlanders zegt nog steeds coupons uit te knippen en kortingsbonnen te gebruiken wanneer zij miljonair zijn.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken