Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 mei 2015
 

Gratis Wi-Fi populairst als hotelvoorziening

 
 

Gratis Wi-Fi blijft de belangrijkste faciliteit bij het zoeken naar een hotel voor vrijetijds- en zakelijke overnachtingen, maar vermindert langzaam volgens het wereldwijde Hotelvoorzieningenonderzoek 2015 van Hotels.com.

Door het grotere aantal gratis publieke Wi-Fi hotspots en verbeterde mobiele abonnementen lijken reizigers minder afhankelijk te zijn van Wi-Fi in hotels.

Overal online

  • Gratis Wi-Fi is de belangrijkste factor bij het kiezen van een hotel voor vrijetijdsovernachtingen (30 procent), vergeleken met 34 procent in 2013.
  • 50 procent van de respondenten vinden gratis Wi-Fi een must-have tijdens een zakelijke overnachting, vergeleken met 56 procent twee jaar geleden.
  • Gratis Wi-Fi is een technische faciliteit waarvan 60 procent van de respondenten hoopt dat het als standaarddienst wordt aangeboden in alle hotels. Dit is zes procent lager dan in 2013.
Liefde voor eten en drinken
Gratis ontbijt is opnieuw de één na belangrijkste faciliteit voor vrijetijdsreiziger (21 procent) en de derde must-have voor zakenreizigers (twaalf procent). Zakenreizigers vinden de nabijheid van openbaar vervoer, restaurants en winkels belangrijker dan een gratis maaltijd.  Men geniet het liefst van vers fruit (zestien procent) en koffie of thee (zestien procent). Ook vlees (twaalf procent), eieren (twaalf procent), brood of toast (ascht procent) en een lekkere selectie van sapjes (acht procent) worden graag genuttigd. Nederlanders geven het meest om een vers kopje koffie of thee bij het ontbijt (66 procent).
Moderne koffie- of espressomachines zijn de favoriete faciliteiten op de kamer (23 procent).
33 procent van de respondenten vindt een gratis flesje water de simpelste faciliteit die ze graag in hotelkamers zien.
Gratis ontbijt is de hoogst scorende niet-technische faciliteit, die reizigers graag als standaard zien in alle hotels (27 procent), gevolgd door een koelkast voor persoonlijk gebruik (vijftien procent). Slechts drie procent van de respondenten zegt dat ze het gratis ontbijt schrappen als ze op die manier minder hoeven te betalen voor de hotelovernachting.
De droomfaciliteit van reizigers is het bezoeken van een chocolaterie om zelf iets lekkers uit te zoeken voor het slapen gaan (34 procent). Nederlanders voelen echter meer voor elke dag verse bloemen in de hotelkamer (35 procent).

Parkeren en technologie
  • Op de derde plek vinden vrijetijdsreizigers gratis parkeren het belangrijkst bij het boeken van een hotelovernachting (tien procent).
  • Bekabelde kamers met één afstandsbediening om meerdere faciliteiten te bedienen, zoals licht, TV en verwarming, vindt 22 procent van de respondenten belangrijk. Daarna komt de aanwezigheid van docking stations met vijftien procent.
  • Ver onder gratis Wi-Fi vinden hotelgasten opladers en HD televisies (acht procent) de meest gewilde technische faciliteit, die standaard aangeboden dient te worden.
Minder in trek
24 procent van de wereldreizigers vindt minibars overbodig en zeventien procent geeft aan dat de minibars ongebruikt achter blijven.
Telefoons in badkamers zijn het minst gebruikte voorwerp (22 procent). Draadloze telefoons krijgen maar een procent van de stemmen als gewenste simpele faciliteit in een hotelkamer.
Nederlanders geven aan dat de broekpers een item is dat zij nauwelijks gebruiken (30 procent).

Gasten met vlugge vingers
Bij de vraag of de respondenten ooit iets uit een hotelkamer mee hebben genomen zonder te retourneren, reageerde maar 27 procent van de Argentijnse hotelgasten met ‘niks’, gevolgd door Singaporese en Spaanse gasten met respectievelijk 29 procent en 30 procent. Dit is een groot verschil met Nederlanders (51 procent), Colombianen (69 procent) en Noren (67 procent). Koreanen, Chinezen en Denen gaven aan dat zij nog nooit iets uit een hotel hebben gestolen.De meest gestolen voorwerpen zijn schrijfwaren (twintig procent). Opmerkelijk is dat een procent van de respondenten aangeeft dat ze deze simpele faciliteit graag meer in hotelkamers zien. Slippers komen op een tweede plek (twaalf procent), gevolgd door sleutelkaarten op derde plek (tien procent) van meest gestolen voorwerpen.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken