Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
18 januari 2011
 

Verkoopt u niet genoeg? Kort uw boodschap in!

 
 

Het inkorten van uw marketingboodschap biedt meer voordelen dan ruimtebesparing (en dus lagere advertentiekosten). Korte en krachtige boodschappen worden beter gelezen, beter onthouden en leiden tot meer actie dan uitgebreide boodschappen boordevol informatie waar uw klanten toch niet op zitten te wachten.


Bij deze dus een lesje schrappen. Zodra u uw boodschap op papier heeft gezet en vindt dat die pakkend en aantrekkelijk genoeg is voor uw advertentie, brochure of, website, pakt u uw rode pen en schrapt tenminste 30 procent van uw tekst. Zodra u dit heeft gedaan, houdt u uw meest belangrijke boodschap over. Consumenten voelen zich aangesproken en een aanzienlijk groter deel leest uw hele boodschap en gaat vervolgens tot actie over. Die extra 30 procent zou ze onnodig vertraagd hebben en misschien zelfs hebben doen afhaken. Consumenten willen immers instant bevrediging en geen enkele seconde verspillen aan informatie die niet per direct nuttig of interessant voor ze is. 

Film
Vindt u het eng om zoveel informatie te schrappen, denk dan eens aan een goede film. Iedere regisseur filmt veel meer dan er uiteindelijk in de film terecht komt. Zelfs de beste scènes worden ingekort, omdat ze de film anders zouden vertragen. Een film moet continu blijven boeien, net als uw tekst. Geef uw publiek niet de kans om af te dwalen. 

Test het zelf
Nog niet overtuigd? Test het zelf. Schrijf een advertentietekst en maak er twee versies van – eentje zonder te schrappen, en eentje die 30 procent korter is. Laat beide versies lezen aan vrienden, klanten en collega’s en vraag hun oordeel. U kunt de effecten ook testen door twee verschillende nieuwsbrieven te verzenden, een lange versie naar het ene deel van uw abonnees, de korte versie naar de rest en vervolgens de effecten te meten. 

Tips
Houd bovendien de volgende regels in gedachten: schrijf actief, kom direct tot de kern en laat alle overtollige woorden weg.


Bron: Entrepreneur.com
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Kan ik die aanbouw wel betalen?
Een doorlopend krediet is een oplossing wanneer je onzeker bent over de totale kosten en geen rente wilt betalen over geld dat je nooit gebruikt.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken