Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
18 januari 2011
 

Verkoopt u niet genoeg? Kort uw boodschap in!

 
 

Het inkorten van uw marketingboodschap biedt meer voordelen dan ruimtebesparing (en dus lagere advertentiekosten). Korte en krachtige boodschappen worden beter gelezen, beter onthouden en leiden tot meer actie dan uitgebreide boodschappen boordevol informatie waar uw klanten toch niet op zitten te wachten.


Bij deze dus een lesje schrappen. Zodra u uw boodschap op papier heeft gezet en vindt dat die pakkend en aantrekkelijk genoeg is voor uw advertentie, brochure of, website, pakt u uw rode pen en schrapt tenminste 30 procent van uw tekst. Zodra u dit heeft gedaan, houdt u uw meest belangrijke boodschap over. Consumenten voelen zich aangesproken en een aanzienlijk groter deel leest uw hele boodschap en gaat vervolgens tot actie over. Die extra 30 procent zou ze onnodig vertraagd hebben en misschien zelfs hebben doen afhaken. Consumenten willen immers instant bevrediging en geen enkele seconde verspillen aan informatie die niet per direct nuttig of interessant voor ze is. 

Film
Vindt u het eng om zoveel informatie te schrappen, denk dan eens aan een goede film. Iedere regisseur filmt veel meer dan er uiteindelijk in de film terecht komt. Zelfs de beste scènes worden ingekort, omdat ze de film anders zouden vertragen. Een film moet continu blijven boeien, net als uw tekst. Geef uw publiek niet de kans om af te dwalen. 

Test het zelf
Nog niet overtuigd? Test het zelf. Schrijf een advertentietekst en maak er twee versies van – eentje zonder te schrappen, en eentje die 30 procent korter is. Laat beide versies lezen aan vrienden, klanten en collega’s en vraag hun oordeel. U kunt de effecten ook testen door twee verschillende nieuwsbrieven te verzenden, een lange versie naar het ene deel van uw abonnees, de korte versie naar de rest en vervolgens de effecten te meten. 

Tips
Houd bovendien de volgende regels in gedachten: schrijf actief, kom direct tot de kern en laat alle overtollige woorden weg.


Bron: Entrepreneur.com
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken