Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
19 februari 2015
 

Nederlander laat zich verleiden tot extra aankopen om korting te krijgen

 
 

Driekwart van de Nederlanders heeft in het afgelopen jaar gebruik gemaakt van een kortingscode op internet. Daarnaast laat meer dan de helft (57 procent) zich weleens verleiden om een extra product te kopen om zo gebruik te kunnen maken van een kortingscode.

Vorig jaar was dit nog slechts 42 procent. Dit blijkt uit de jaarlijkse barometer van ActiePagina.nl over het gebruik van kortingscodes.
 
Online shoppen populairder dan ooit
Online shoppen was vorig jaar nog populairder dan het jaar ervoor (51 procent t.o.v. 28 procent). En ook dit jaar worden kortingscodes gezien als een manier om slim te besparen die ook nog eens veel voldoening geeft. Vaker dan vorig jaar (32 procent t.o.v. 28 procent) wordt een aankoop afgebroken wanneer er geen kortingscode ingezet kan worden. Vrouwen (36 procent) stoppen om deze reden vaker hun online aankoopproces dan mannen (28 procent).  Wie geen kortingscode heeft, zal in 35 procent van de gevallen de aankoop uitstellen, deze bij een andere aanbieder voortzetten (32 procent) of het product in zijn geheel niet meer aanschaffen (30 procent).
 
Geld besparen

Prijzen vergelijken ziet de Nederlandse consument dit jaar wederom als de belangrijkste manier om geld te besparen. Vaker dan voorgaand jaar wachten we met onze aankoop tot het artikel van onze keuze in de aanbieding of uitverkoop is. Driekwart van de Nederlanders bespaarde in 2014 op deze wijze geld, tegenover 47 procent in 2013. Daarnaast zijn we nog meer gehecht geraakt aan onze klantenkaart, gaan we actiever op zoek naar kortingscodes en kopen we vaker tweedehands artikelen. Opvallend hierbij is dat simpelweg ‘minder kopen’, in tegenstelling tot 2013, uit de top drie manieren om te besparen is verdwenen.

Sekseverschillen 
De manier waarop er bespaard wordt, verschilt per sekse. Mannen besparen met name door online te shoppen (55 procent), in het buitenland te winkelen (23 procent) of in de fysieke winkel te onderhandelen over de prijs (22 procent). Vrouwen daarentegen besparen voornamelijk geld door aanbiedingen te shoppen (79 procent), een klantenkaart te gebruiken (62 procent) of tweedehands artikelen op de kop te tikken (36 procent).
 
Reductie op aankoopprijs
De barometer laat verder zien dat Nederlanders nog steeds het meest geïnteresseerd zijn in korting in de vorm van vermindering van de europrijs (45 procent). Ook ziet de consument graag een procentuele korting (24 procent) en een gratis verzending van het product (vijftien procent).
 Dagjes uit, reizen en vakantie, mode en entertainment blijven populair bij het online inzetten van kortingscodes: er wordt net als een jaar geleden in deze categorieën regelmatig gebruik gemaakt van deze kortingsmogelijkheid. In fysieke winkels worden coupons, net als in 2013, vooral ingezet voor de aankoop van cosmetica (30 procent).
 Mike Lester, General Manager bij ActiePagina.nl licht toe: "Onze jaarlijkse studie bevestigt dat steeds meer mensen de weg naar slim online shoppen weten te vinden en kortingscodes inzetten. Het past bij de tijdsgeest om via een gratis oplossing op toegankelijke wijze te besparen op online aankopen."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken