Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 februari 2015
 

Eén vijfde MKB heeft geen grip op telefoniekosten

 
 

Het MKB komt nog regelmatig voor verrassingen te staan wanneer de telefoonrekening gepresenteerd wordt. Ruim 21 procent van het MKB geeft aan moeite te hebben met het managen van telefoniekosten.

Bij 65 procent hiervan blijken de kosten vaak hoger uit te vallen dan oorspronkelijk verwacht.  Slechts 35 procent geeft aan dat de kosten lager uitvallen. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van Infopact onder 500 beslissers binnen het MKB.

Grote verschillen
Er zijn grote verschillen te zien tussen de diverse branches. Met name bedrijven in de logistiek, bouw en horeca ervaren problemen op het gebied van het managen van telefoniekosten. Van de MKB’ers in de logistiek geeft 32 procent aan hier moeite mee te hebben, hetzelfde geldt voor MKB’ers in de bouw. Bij horecaondernemers ligt dit percentage zelfs op 35 procent. In alle drie de sectoren vallen de kosten vaak hoger uit dan verwacht. Opvallend is dat vooral bedrijven in de middenlaag van het MKB (101-200 werknemers) het lastig vinden om de telefoniekosten stabiel te houden. Ruim 42 procent geeft aan geen grip te hebben op het bedrag dat uiteindelijk onderaan de rekening komt te staan.

Telefoonkosten managen
Gerard Bergsma, commercieel directeur van Infopact: "Deze uitkomsten laten zien dat er voor ondernemers in het MKB nog veel kansen liggen om de telefoniekosten beter te managen. Het aanbod is de afgelopen jaren flink gegroeid en er zijn genoeg mogelijkheden om dit probleem aan te pakken. Diensten als Microsoft Lync en Telefonie in de Cloud zijn hier voorbeelden van. Voor een vast bedrag per maand kan het MKB via deze diensten telefoniekosten afkopen, waardoor zij deze eenvoudig voorspelbaar kunnen houden. Met behulp van rapportages krijgen ondernemers bovendien een goed inzicht in het belgedrag van de medewerkers. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat oplossingen als deze bijdragen aan het beter managen van de telefoniekosten."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken