Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 januari 2015
 

Foodservice nog niet klaar voor online acquisitie

 
 

Potentiële klanten in Foodservice oriënteren zich steeds meer via internet. Foodservice bedrijven willen daarom beter online gevonden worden maar werken nauwelijks met CRM of doen aan content marketing, SEO en/of Social Sales.

Dat blijkt uit het onderzoek ‘E-commerce trends in Foodservice 2015’ van GROUP7.

Online trends 
Net als in 2013 deed GROUP7 onderzoek naar de belangrijkste commerciële ontwikkelingen en online trends bij fabrikanten en groothandels in foodservice. In samenwerking met PS in Foodservice verstuurden GROUP7 aan 1.800 foodservice professionals en vragenlijst over de stand van e-commerce en internet marketing in hun organisatie. In totaal namen 79 bedrijven deel aan deze enquête.
 
Zeven trends in foodservice
Het onderzoek beschrijft zeven belangrijke e-commerce trends voor de foodservice in het eindrapport. Martin van Dam, partner GROUP7: "Potentiële klanten oriënteren zich voornamelijk via internet op een aankoopbeslissing. Foodservice bedrijven hebben zich daar nog onvoldoende op ingericht. Ze werken slecht aan hun vindbaarheid en bieden niet de juiste informatie aan om nieuwe klanten binnen te trekken. Ook in het gebruik van social media om met de markt in contact te komen en blijven zit nog veel potentie. Leveranciers veranderen minder snel dan hun klanten."

Meer investeren
Volgens GROUP7 wordt het tijd dat bedrijven meer gaan investeren in e-commerce en ICT oplossingen. Van Dam: "Er kan nog veel gedigitaliseerd worden, zoals de order intake die nu nog veel via de telefoon gaat. Bij minder dan de helft van de bedrijven is internet het nummer een bestelkanaal. Met de groeiende invloed van internet en de commerciële mogelijkheden die dit biedt in het analyseren van data, dient zich een nieuwe fase aan voor foodservice bedrijven."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De scheidslijn tussen succes en ellende is dun als je jouw devil inside niet onder ogen komt. Dan saboteer je jezelf en anderen, met grote gevolgen voor jou, je familie, je vrienden en de mensen aan wie je wellicht leiding geeft. Het beoefenen van introspectie is dan ook de belangrijkste vaardigheid die wij in ons leven kunnen inzetten.
Lees verderMeer boeken