Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
10 december 2014
 

Helft zzp’ers scoort klanten via LinkedIn

 
 

Eén op de twee zzp’ers (49 procent) die gebruikmaken van LinkedIn, scoort jaarlijks een of meerdere klanten via LinkedIn. Daarmee is het zakelijk netwerk tweeënhalf keer zo effectief als Twitter (21 procent) en bijna drie keer zo effectief als Google Plus (zeventien procent).

Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo. Van de zzp’ers die zakelijk actief zijn op Facebook, scoort één op de drie (34 procent) klanten via het sociaal netwerk. Zakelijk actief zijn op Instagram (dertien procent) en Pinterest (drie procent) is minder lucratief bij de ondervraagde zzp’ers. Een klein deel van de zzp’ers (achttien procent) adverteert weleens op sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn om aan klanten te komen.

Offline versus online netwerken
Ondanks het zakelijk succes van zzp’ers op sociale netwerken, geeft 36 procent van hen aan dat de waarde en het effect van sociale netwerken wordt overdreven. Het grootste deel van de klanten komt via offline kanalen (64 procent). De belangrijkste manieren om opdrachten te krijgen zijn: offline mond-tot-mondreclame,  het zelf benaderen van opdrachtgevers; en fysiek zakelijk netwerken. Eén op de drie zzp’ers geeft aan dat bemiddelingsbureaus de belangrijkste manier zijn om opdrachten te krijgen, vijftien procent scoort voornamelijk opdrachten via online marktplaatsen en inhuurdesks.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Hulp bieden aan anderen: met deze opleidingen kan het
Sommige mensen zijn geboren hulpverleners. Dan is een carriere in de hulpverlening wellicht voor je weggelegd.
BOEKENNIEUWS
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten.
Lees verderMeer boeken