Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Finalisten The Next Entrepreneur 2014 bekend

18 november 2014 - Gijs Poorter (DigiTrage), Marleen Basart (BitesWeLove), Sjuul Berden (United Wardrobe) en Laurens de Groot (Skycap). Dat zijn de vier ondernemers die op 9 december in Bussum kans maken op de titel The Next Entrepreneur 2014.

Dat is de prijs die MKB-Nederland en Rabobank voor de derde keer uitreiken aan de meest ambitieuze en veelbelovende starter van Nederland. Na diverse selectierondes laten de vier finalisten met hun uitverkiezing bijna 800 collega-starters achter zich. Tijdens een feestelijk startersevenement op 9 november in 't Spant in Bussum maken zij voor het oog van een deskundige jury onderling uit wie zich The Next Entrepreneur 2014 mag noemen en de bijbehorende geldprijs van Euro12.500 meeneemt. The Next Entrepeneur onderneemt met passie, heeft een ambitieus plan en gaat doelgericht te werk. Hij of zij onderscheidt zich van zijn concurrentie met een unieke propositie en is altijd op zoek naar innovatie en vernieuwing om in te spelen op de nieuwste ontwikkelingen en trends.

DigiTrage
Digitrage uit Utrecht verzorgt online arbitrageprocedures die ondernemers tijd en geld besparen. Het concept werkt simpel: bedrijven nemen de gratis clausule voor online arbitrage op in de algemene voorwaarden. Bij een betalingsgeschil loggen ze in op de portal van DigiTrage en voeren hun betoog of verdediging in. Maximaal acht weken later hebben ze een uitspraak, zonder een voet in een rechtbank te hebben gezet. Gijs Poorter (45) en zijn drie partners startten begin 2013 hun bedrijf vanuit de constatering dat bedrijven steeds meer vorderingen op de plank laten liggen vanwege de hoge proceskosten en ingewikkelde, tijdrovende procedures.

BitesWeLove
BitesWeLove biedt een abonnement op de gelijknamige box voor Euro 4,95 per week. Daarmee ontvangt de consument elke week zijn/haar favoriete tussendoortjes op de mat. De box bevat 'bites' op basis van onder andere superfoods, (ongebrande) noten, zaden, gedroogd fruit, chocolade en gecoate nootjes. Op de website kiest de klant het profiel dat bij hem past en BitesWeLove zorgt ervoor dat hij steeds verrassende bites ontvangt die daarop aansluiten. Marleen Basart (30) uit Amsterdam gelooft dat "de keuzes die je maakt met de vork, een uiting zijn van wie je bent. Deze visie ligt ten grondslag aan BitesWeLove, dat ze afgelopen zomer met twee partners oprichtte.

United Wardrobe
"De gemiddelde vrouw heeft voor 400 euro aan kleding in de kast liggen die ze nog nooit heeft gedragen," aldus Sjuul Berden (23). Die wetenschap bracht hem en zijn twee collega's op het idee voor United Wardrobe: een online marktplaats waar vrouwen, maar ook mannen, deze ongedragen kleding kunnen kopen en verkopen. Het Utrechtse bedrijf richt zich primair op vrouwelijke modeliefhebbers tussen de zestien en 32 jaar. De marketing is volledig gebaseerd op sociale media: Facebook, twitter en Instagram.

Skycap
Potentiële klanten van Skycap (Rotterdam, twaalf medewerkers) kunnen aangeven wat ze willen filmen vanuit de lucht, Skycap biedt vervolgens de juiste drone, systemen, camera's, operators en veiligheidsexperts om de opdracht tot een goed einde te brengen. Laurens de Groot (34) van Skycap ziet drones de wereld veroveren. "Tijdens een missie in Namibië waar ik de illegale zeehondenjacht wilde filmen, kreeg ik het plan om daarbij een 'drone' in te zetten. Dat werd een succes." Inmiddels werkt het bedrijf wereldwijd in soms de meest uitdagende gebieden. Zo was Skycap de eerste partij die drones succesvol inzette tegen stropers in Zuid-Afrika.

Over de verkiezing
MKB-Nederland en Rabobank zijn in 2012 gestart met The Next Entrepreneur om startende ondernemers te ondersteunen en hun kansen te vergroten. Los van de verkiezing bieden zij starters een kennistraject om hun ondernemersvaardigheden te verbeteren en voorzien zij hen van relevante informatie, advies en een uitgebreid netwerk.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.