Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 augustus 2014
 

Vertrouwen in eventmarketing stabiliseert

 
 

Sinds begin dit jaar investeren bedrijven opnieuw meer in eventmarketing. Momenteel is een sterke groei zichtbaar, na een diep dal, die consolideert in een stabiel vertrouwen in evenementen als sterke marketingtool. 

Het überoptimisme van de laatste maanden maakt dan misschien wel plaats voor een nuchtere kijk op de toekomst - de barometer loopt iets terug ten opzichte van vorig kwartaal - nog steeds zag 86 procent van de opdrachtgevers van bedrijfsevenementen zijn budgetten de afgelopen twaalf maanden stijgen of op zijn minst gelijk blijven.

Budget per persoon
Het budget per persoon, dat bij evenementen wordt gespendeerd, blijft gelijk. Op dit moment geeft 76 procent van de opdrachtgevers meer dan 50 euro per persoon uit en 42 procent zelfs 100 euro of meer.

Aantal events per opdrachtgever
Veertien procent van de opdrachtgevers organiseert één evenement per jaar. Dat cijfer blijkt uit de voorgaande EventMonitor edities een echte constante te zijn. 54 procent organiseert tot vijf evenementen per jaar. 21 procent organiseert tussen vijf en tien events per jaar.

Komende zes maanden zonnig, maar met kans op buien
Wat brengt de toekomst? 81 procent van de opdrachtgevers verwacht dat de budgetten voor evenementen de komende zes maanden zullen stijgen of op zijn minst gelijk blijven. Het vertrouwen in de toekomst stabiliseert. Toch geeft opnieuw negentien procent aan dat er ook budgetcuts aankomen. Dat het superoptimisme van de afgelopen twee kwartalen wat wegebt lijkt te verwachten. De verwachtingen van eventbedrijven voor de komende zes maanden zijn overigens nog positiever dan die van de opdrachtgevers. Daar verwacht 89 procent de omzet te kunnen handhaven of te zien stijgen.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken