Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 augustus 2014
 

Wat hoteliers moeten weten over hun klantenbeoordelingen

 
 

Omdat we weten dat hotelbeoordelingen als ‘Het smerigste viersterren-hotel dat ik ooit heb gezien’ een doorn in het oog zijn voor iedere hotelier, moet u ze niet achteloos voorbij gaan.

90 procent van de klanten gebruiken hotelbeoordelingen, voorafgaand aan hun boeking, om een definitieve beslissing te nemen. Hotel.info: "We hebben de negatieve hotelbeoordelingen van 2012 tot nu goed bekeken en dit als stimulans gebruikt om een overzicht met huisvrouwentips voor hoteliers te creëren. Buiten dat we verwijzen naar de top tien ergernissen van iedere hotelgast, geven we ook eenvoudig en slim advies, met het oog op het verbeteren van service en hygiëne. Of het nu gaat over schimmel in de badkamer of bloedvlekken op lakens, wij weten zelfs de meest hardnekkige puinhoop op te ruimen…"

Studies bewijzen: alles draait om beoordelingen
Het boeken van een hotelkamer via internet wordt vergemakkelijkt en aantrekkelijker gemaakt. Door foto’s, prijzen en beoordelingen te vergelijken, krijgen potentiële gasten een goede eerste indruk van de mogelijkheden. Uit een studie over hotelbeoordelingen van de ITB en de Universiteit van Worms is gebleken, dat mensen naast het lezen van de hotelomschrijving, veel aandacht schenken aan de beoordelingen van voormalige hotelgasten. Ondanks dat bijna iedereen weet dat hotelbeoordelingen niet blindelings te vertrouwen zijn, gebruikt 90 procent ze om hun beslissing te nemen. Ongeveer 70 procent van de mensen die online een hotel boeken, lezen tot wel twintig unieke beoordelingen. Zijn deze beoordelingen twijfelachtig, dan bestaat de kans dat 35 procent het hotel niet boekt. Ongeveer twintig procent gaat zelfs nog verder en informeert vrienden en familie over deze negatieve beoordelingen.

Boven verwachting
De studie stelde verder vast dat 70 procent van de mensen vinden dat het geboekte hotel overeenkomt met de beoordelingen. Maar beter nog, twintig procent vindt dat het hotel boven de verwachting uitkwam en de resultaten van de beoordelingen overtrof.
Deze resultaten en het groeiende aantal online hotelboekingen wijst op het belang van service, hygiëne en belevingskwaliteit tijdens een verblijf in het hotel.

Huisvrouwentips voor de hotelier
Na het lezen en analyseren van 20.000 negatieve beoordelingen, heeft het hotel.info-team een overzicht met huisvrouwentips voor hoteliers gecreëerd, samengevat in een infographic, met daarin een aantal eenvoudige en efficiënte tips.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken