Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 juli 2014
 

Ondernemer: 'sterkste punt in bedrijf ben ik'

 
 

Veel ondernemers zien zichzelf als sterkte onderdeel van hun bedrijf. Vooral over hun doorzettingsvermogen, creativiteit en vakmanschap zijn ze erg tevreden.

Zwakheden zien ze ook, met name op het gebied van inzet van sociale media, sales en eigen vermogen. Opvallend genoeg beschouwt bijna elf procent zichzelf als grootste minpunt. Dat blijkt uit een peiling onder 409 ondernemers door BC.nl. Deelnemende ondernemers werd gevraagd naar wat volgens hen de sterke punten zijn van hun bedrijf en onderdelen waar verbetering nodig is. Het bleek een vraag waar bijna de helft van de ondernemers dagelijks over nadenkt (48 procent). Nog eens 27 procent vraagt zich dit wekelijks af.

Product of dienst belangrijkste troef
De meeste ondernemers (72 procent) antwoorden 'mijn product of dienst' op de vraag wat het sterkste onderdeel van hun bedrijf is (meerdere antwoorden mogelijk). Daarnaast bleek 63 procent van de ondernemers ook tevreden over hun klantvriendelijkheid. 51 procent ziet zichzelf als belangrijkste troef. Innovatievermogen (27 procent) en administratie (25 procent) scoorden ook hoog.

Kwaliteiten als ondernemer
Gevraagd naar wat ze goed aan zichzelf vinden als ondernemer noemen de meesten hun doorzettingsvermogen (58 procent). Ook creativiteit (45 procent) en vakmanschap (39 procent) kwamen duidelijk naar voren. Verder vinden ze zichzelf besluitvaardig, hebben ze goed financieel inzicht en durven ze risico te nemen. Ook bij deze vraag konden de ondernemers meerdere antwoorden geven.

Mogelijkheden tot verbetering
De inzet van social media is met 42 procent het zwakste punt, blijkt uit het onderzoek. Ook bij het eigen vermogen (35 procent), sales (33 procent) en administratie (27 procent) is verbetering mogelijk. De ondernemers sparen zichzelf niet: bijna elf procent noemt zichzelf als belangrijkste zwakte in de onderneming.

Omgaan met zwaktes
Om zichzelf te verbeteren gebruiken ondernemers vooral hun omgeving als klankbord. Bijna een derde gebruiken hun collega-ondernemers hiervoor. Ook familie speelt vaak een belangrijke adviserende rol (zeventien procent). Zakelijke adviseurs en vrienden zijn beide voor een op de tien ondernemers het belangrijkste klankbord.  

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken