Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 januari 2011
 

Hotelier wil liefst eerlijke gasten

 
 

Een rondvraag van de online hotelreserveringsservice hotel.info onder Duitse en Europese partnerhotels laat zien dat hoteliers eerlijkheid als belangrijkste eigenschap bij hotelgasten zien.


Hoteliers hechten volgens de rondvraag van er de meeste waarde aan dat hotelgasten hun rekening betalen en geen voorwerpen uit het hotel meenemen. Bijna 100 procent van de deelnemers van de rondvraag uit de horeca gaven dit aan als ‘erg belangrijk’ of ‘belangrijk’. 

Betrouwbaarheid
Met meer dan 95 procent wordt deze eigenschap op de voet gevolgd door betrouwbaarheid, bijvoorbeeld geen annulering op het laatste moment of naleving van check-in- en check-out-tijden door de hotelgast. Als derde belangrijkste eigenschap voor gasten geldt vriendelijkheid van de gast tegenover het personeel. Dit geven meer dan acht van de tien hotelmanagers aan in deze rondvraag. 

Hygiëne en fooi
Aan hygiëne en vrijgevigheid daarentegen, eigenschappen die doorgaans misschien als zeer belangrijk zouden worden gekenmerkt, wordt blijkbaar minder waarde gehecht. Terwijl hygiëne toch door circa 80 procent van de hoteliers als ‘erg belangrijk’ en ‘belangrijk’ wordt gezien en zij dan ook op een ordelijk achtergelaten kamer hopen, is de verwachting in zaken zoals vrijgevigheid van de gast niet erg hoog. Slechts voor ongeveer een op de vijf hoteliers is een fooi belangrijk.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken