Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 januari 2011
 

Hotelier wil liefst eerlijke gasten

 
 

Een rondvraag van de online hotelreserveringsservice hotel.info onder Duitse en Europese partnerhotels laat zien dat hoteliers eerlijkheid als belangrijkste eigenschap bij hotelgasten zien.


Hoteliers hechten volgens de rondvraag van er de meeste waarde aan dat hotelgasten hun rekening betalen en geen voorwerpen uit het hotel meenemen. Bijna 100 procent van de deelnemers van de rondvraag uit de horeca gaven dit aan als ‘erg belangrijk’ of ‘belangrijk’. 

Betrouwbaarheid
Met meer dan 95 procent wordt deze eigenschap op de voet gevolgd door betrouwbaarheid, bijvoorbeeld geen annulering op het laatste moment of naleving van check-in- en check-out-tijden door de hotelgast. Als derde belangrijkste eigenschap voor gasten geldt vriendelijkheid van de gast tegenover het personeel. Dit geven meer dan acht van de tien hotelmanagers aan in deze rondvraag. 

Hygiëne en fooi
Aan hygiëne en vrijgevigheid daarentegen, eigenschappen die doorgaans misschien als zeer belangrijk zouden worden gekenmerkt, wordt blijkbaar minder waarde gehecht. Terwijl hygiëne toch door circa 80 procent van de hoteliers als ‘erg belangrijk’ en ‘belangrijk’ wordt gezien en zij dan ook op een ordelijk achtergelaten kamer hopen, is de verwachting in zaken zoals vrijgevigheid van de gast niet erg hoog. Slechts voor ongeveer een op de vijf hoteliers is een fooi belangrijk.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken