Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 juni 2014
 

Nederlander ergert zich aan onduidelijkheid bij ontvangst

 
 

Onduidelijke informatie bij de ontvangst is voor Nederlanders de grootste ergernis bij een bedrijfsbezoek. De helft ergert zich als er bij aankomst bij een bedrijf niemand is om vragen aan te stellen of als onduidelijk is waar zij naartoe moeten.

70 procent van de ondervraagden geeft aan bij een goede ontvangst,  eerder in zee te gaan met een organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van Welkom! onder 1.000 werkende Nederlanders. Voor ruim één op de vijf ondervraagden is een onvriendelijke receptioniste de grootste ergernis bij een bedrijfsbezoek. Zeventien procent vindt het vooral vervelend als er geen plek is om te zitten. Bezoekers hebben meer behoefte aan goede informatievoorziening dan vijf jaar geleden: toen was de onvriendelijke receptioniste de grootste irritatiebron. Ursula van Werkhoven van Welkom!: "Veel bedrijven onderschatten nog de belangrijke rol die gastvrijheid speelt bij klanten. Dit terwijl uit onderzoek blijkt dat bezoekers na een goede bezoekbeleving sneller geneigd zijn met een klant in zee te gaan."

‘Heeft u iets nodig?’ belangrijkste vraag voor gastvrouw
37 procent van de bezoekers vindt het belangrijk dat een gastvrouw oplet of hij of zij iets nodig heeft. Ook willen bezoekers bij hun komst op hun gemak worden gesteld door een gastvrouw. Vrouwen vinden dit belangrijker dan mannen: één op de drie vrouwelijke bezoekers en ruim één op vijf mannelijke bezoekers waarderen dit het meest bij een gastvrouw.

Top vijf ontvangst
De top vijf van belangrijkste zaken die mensen verwachten van een gastvrouw ziet er als volgt uit:
1. Opletten of ik iets nodig heb
2. Me op mijn gemak stellen
3. Me vertellen waar ik alles kan vinden
4. Er verzorgd uitzien
5. Me iets te drinken aanbieden

Merendeel bezoekers krijgen van bedrijven geen attentie bij vertrek
Volgens 77 procent van de ondervraagden krijgen de bezoekers van hun eigen organisatie geen attentie bij vertrek. Bij 23 procent van de organisaties gebeurt dit wel. Van Werkhoven: "Iets kleins meegeven aan bezoek is nét dat kleine beetje extra dat door gasten wordt gewaardeerd. Denk hierbij aan een paraplu als het regent, een klein aandenken van je organisatie of het regelen van vervoer." Gemiddeld geven Nederlanders de gastvrijheid van bedrijven een 6,8.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Klaas  |   | 
30-06-2014
 | 
12:27 uur
Mag de 'gastvrouw' ook een man zijn?

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken