Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 mei 2014
 

Zakelijk gebruik Facebook door zzp’er bijna verdrievoudigd

 
 

De zzp’er is het afgelopen jaar zakelijk veel actiever geworden op Facebook (+142 procent). Ondanks de flinke groei van LinkedIn tot meer dan 300 miljoen wereldwijd, is de zzp’er zakelijk iets minder actief geworden op LinkedIn (-2,4 procent).

Dat blijkt uit de ZZP Barometer, de onafhankelijke onderzoeksmonitor die deze maand is afgenomen onder 1.070 zzp’ers in Nederland. "Het lijkt erop dat Facebook op zakelijk gebied een serieuze concurrent wordt voor LinkedIn," aldus initiatiefnemer Jeroen Sakkers.

LinkedIn blijft nummer één
Zakelijk gebruik van Facebook (+142 procent), Google Plus (+66,7 procent) en Twitter (+40,8 procent) is gestegen. Het aantal zzp’ers dat zakelijk actief is op LinkedIn blijft echter onbetwist nummer één met 85,9 procent, vergeleken met Facebook (47,5 procent), WhatsApp (39,3 procent), Twitter (36,9 procent) en Google Plus (15,5 procent). "De zzp’er is vaak te kenmerken als innovator of first mover, als eerste klant van innovatieve merken als Apple, Greenwheels en Twitter. De afname van het zakelijk gebruik van LinkedIn is een teken aan de wand voor het digitale netwerk: het focust teveel op de HR-afdeling van grote organisaties en te weinig op individuele gebruikers," aldus initiatiefnemer Jeroen Sakkers.

Privé en zakelijk
Het privé en zakelijk netwerk van de zzp’er loopt door elkaar, waardoor het voor de zzp’er relatief makkelijk is om zakelijk gezien een vliegende start te maken op sociaal netwerk Facebook. Na Google is het de grootste verzameling van gebruikers – en daarmee verkeer en afzetmarkt met potentiële klanten: een andere reden om Facebook zakelijk in te zetten. De 1,3 miljard actieve Facebook-gebruikers zijn bovendien een stuk goedkoper te bereiken via het netwerk: Facebook Ads is vele malen goedkoper en biedt vrijwel dezelfde segmentatiemogelijkheden als LinkedIn Ads.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken