Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 april 2014
 

De vijf grootste ergernissen van boeren over hun leverancier

 
 

Boeren in Nederland vinden het niet nakomen van afspraken de grootste ergernis in de relatie met hun leveranciers. Eén op de drie boeren zet deze ergernis op nummer één.

Drammerigheid of zeuren staat op nummer twee in de top vijf, op de voet gevolgd door onaangekondigd langskomen. De vierde grote ergernis is wanneer de boer zich door zijn leverancier niet serieus genomen voelt en op vijf staan leveranciers die onduidelijke of onvolledige informatie verstrekken. Deze top vijf komt naar voren uit onderzoek van CRM Partners waarin boeren gevraagd werd waar ze zich het meest aan ergeren bij hun leveranciers.

Top vijf ergernissen
1. Afsprken niet nakomen
2. Drammerigheid
3. Onaangekondigd langskomen
4. Niet serieus genomen worden
5. Onduidelijke/onvolledige informatie verschaffen
Op de vervolgvraag wat een reden zou zijn om de relatie met een leverancier te beëindigen, is het niet nakomen van afspraken doorslaggevend voor boeren. Slechte kwaliteit en prijs komen in de top vijf van ergernissen niet voor, maar worden wel als reden genoemd om de relatie met een leverancier niet voort te zetten.

Persoonlijke relatie
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: "In de nauwe relaties die boeren met hun leveranciers onderhouden, ontstaat er wel eens wat wrijving. Maar geen enkele leverancier wil natuurlijk dat een klant zich aan hem ergert. In het licht van de huidige economische ontwikkelingen neemt het belang van customer relationship management  toe. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de agrarische sector. De vraag is hoe leveranciers inspelen op hun bijzondere relatie met de boer. Uit ons onderzoek blijkt dat er voor leveranciers in de agrarische sector nog altijd veel kansen liggen in het bouwen aan persoonlijke relaties met hun klanten."

Het onderzoeksrapport ‘Wat verwachten boeren van hun leveranciers?’ is gratis te downloaden.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken