Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 april 2014
 

De vijf grootste ergernissen van boeren over hun leverancier

 
 

Boeren in Nederland vinden het niet nakomen van afspraken de grootste ergernis in de relatie met hun leveranciers. Eén op de drie boeren zet deze ergernis op nummer één.

Drammerigheid of zeuren staat op nummer twee in de top vijf, op de voet gevolgd door onaangekondigd langskomen. De vierde grote ergernis is wanneer de boer zich door zijn leverancier niet serieus genomen voelt en op vijf staan leveranciers die onduidelijke of onvolledige informatie verstrekken. Deze top vijf komt naar voren uit onderzoek van CRM Partners waarin boeren gevraagd werd waar ze zich het meest aan ergeren bij hun leveranciers.

Top vijf ergernissen
1. Afsprken niet nakomen
2. Drammerigheid
3. Onaangekondigd langskomen
4. Niet serieus genomen worden
5. Onduidelijke/onvolledige informatie verschaffen
Op de vervolgvraag wat een reden zou zijn om de relatie met een leverancier te beëindigen, is het niet nakomen van afspraken doorslaggevend voor boeren. Slechte kwaliteit en prijs komen in de top vijf van ergernissen niet voor, maar worden wel als reden genoemd om de relatie met een leverancier niet voort te zetten.

Persoonlijke relatie
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: "In de nauwe relaties die boeren met hun leveranciers onderhouden, ontstaat er wel eens wat wrijving. Maar geen enkele leverancier wil natuurlijk dat een klant zich aan hem ergert. In het licht van de huidige economische ontwikkelingen neemt het belang van customer relationship management  toe. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de agrarische sector. De vraag is hoe leveranciers inspelen op hun bijzondere relatie met de boer. Uit ons onderzoek blijkt dat er voor leveranciers in de agrarische sector nog altijd veel kansen liggen in het bouwen aan persoonlijke relaties met hun klanten."

Het onderzoeksrapport ‘Wat verwachten boeren van hun leveranciers?’ is gratis te downloaden.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft.
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Kan ik die aanbouw wel betalen?
Een doorlopend krediet is een oplossing wanneer je onzeker bent over de totale kosten en geen rente wilt betalen over geld dat je nooit gebruikt.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken