Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
27 december 2010
 

Wie de gast heeft, heeft de toekomst

 
 

Afgelopen week tekenden Tempo-Team en Koninlijke Horeca Nederland het sponsorcontract voor de Horecava 2011. ‘Wie de gast heeft, heeft de toekomst’ en ‘Blijf Bezig’ zijn de uitingen van deze twee partijen. Beide hebben drie belangrijke gemeenschappelijke kenmerken: focus op verandering, kwaliteit en toekomstgericht.


Het beleid voor de komende jaren van Koninklijke Horeca Nederland is sterk gericht op de toekomstbestendigheid van horecaondernemers als het gaat om imago, kennis en informatieoverdracht, ondernemen en samenwerken, maatschappelijk verantwoord & duurzaam ondernemen, beroepstrots & vakmanschap, opleiding & training en de inzet van nieuwe media. 

Structureel arbeidstekort
Daarbij is het van belang dat er goed wordt ingespeeld op een structureel arbeidstekort vanwege de vergrijzing. Niet alleen kwantitatief, maar ook kwalitatief opgeleid personeel is van groot belang voor de horecabranche waar medewerkers een belangrijke rol spelen in de beleving van het totale horeca concept. "Invulling geven aan gastvrijheid n uitstralen kan alleen door medewerkers die goed geselecteerd zijn," aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland. 

Sociale duurzaamheid
"Er staan nog grote groepen aan de kant die willen instromen," aldus Martin van Baekel, BU-directeur Tempo-Team. "Als grote en brede HR dienstverlener zie ik het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om de dialoog over deze actuele issues op te starten en gezamenlijk aan oplossingen te werken. Deze samenwerking is een resultante van onze visie. Graag werken we samen aan sociale duurzaamheid en kwaliteit."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Kan ik die aanbouw wel betalen?
Een doorlopend krediet is een oplossing wanneer je onzeker bent over de totale kosten en geen rente wilt betalen over geld dat je nooit gebruikt.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken