Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 oktober 2013
 

Klantenservices nauwelijks benaderd via social media

 
 

Het via social media benaderen van klantenservices van bedrijven staat nog in de kinderschoenen. Op dit moment gebeurt dat nog nauwelijks. Naar verwachting brengen jongeren daar in de toekomst verandering in.

Ruim 80 procent van de jongeren tussen vijftien en 24 jaar maakt meerdere keren per dag gebruik van social media. Zij geven vaker aan dit medium te gaan gebruiken om een vraag te stellen. Ook verwachten zij meer contact tussen consumenten en bedrijven via social media. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van Randstad.

Telefonisch contact
Consumenten geven nu nog de voorkeur aan telefonisch contact (75 procent). Daarna volgt e-mail (twintig procent). Jaarlijks handelen medewerkers bij klantenservices in Nederland meer dan een miljard telefoontjes af. "We doen regelmatig onderzoek naar de behoefte van consumenten.  Een groot deel van de medewerkers bij klantenservices ervaren dagelijks hoe belangrijk persoonlijk contact is," aldus Jeroen Zwinkels, directeur Operations Randstad Nederland.

Nieuwe generatie
Van de ondervraagden denkt 38 procent erover na in de toekomst contact te leggen met klantenservices via social media. Daarnaast verwacht 57 procent dat vaker contact plaats vindt tussen bedrijven en consumenten via dit medium. Zwinkels: "Hoe contact met een klantenservice tot stand komt, is in grote mate afhankelijk van de behoefte van consumenten. Het is dus belangrijk daar gehoor aan te geven. Op basis van het onderzoek verwachten wij dat het gebruik van social media toeneemt, zeker onder de jonge generatie. Dat is iets om rekening mee te houden. Al blijft dat maatwerk: het al dan niet inzetten van social media is heel erg afhankelijk van het soort bedrijf, product en dienstverlening."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Sportende werknemers verzuimen gemiddeld 6 dagen per jaar minder
Een onderneming is gebaat bij ondernemers die optimaal presteren. Dat betekent onder andere dat het verzuim door ziekte of andere ongemakken zoveel als mogelijk moet worden teruggebracht.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken