Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
23 oktober 2013
 

Werknemers hechten veel waarde aan mobiele werkplek

 
 

Het merendeel van de werkende Nederlanders vindt het belangrijk om niet alleen op kantoor maar ook thuis of op andere plekken te kunnen werken. Dit blijkt uit onderzoek van Citrix onder 1.000 respondenten in Nederland, uitgevoerd door Multiscope.

Uit het onderzoek blijkt dat met name werknemers in de leeftijdsgroepen met (thuiswonende) kinderen belang hechten aan flexibel werken: Van de werknemers tussen de 35 en 44 jaar vindt 45 procent buiten kantoor werken (erg) belangrijk In de groep 45-54 jaar is dat percentage iets lager: 43 procent. Het gemiddelde van alle leeftijdscategorieën ligt op 36 procent
Opvallend is ook dat mannen (50 procent) het prettiger vinden om mobiel te werken dan vrouwen (33 procent).

Betrouwbaar internet
Om thuis, of anderszins buiten kantoor, te kunnen werken, is de toegang tot betrouwbare internetverbindingen een vereiste. Hierin wordt steeds beter voldaan door de betere bereikbaarheid van glasvezel- en 4G-netwerken. Uit het onderzoek blijkt dat verschillende groepen andere voorkeuren hebben als het gaat om de toegang tot internet. Hoe hoger de leeftijd, hoe groter het belang is dat wordt gehecht aan beschikbaarheid van glasvezel in de eigen woning.

Glasvezel
Maar liefst 43 procent van de respondenten van 55 jaar of ouder geeft aan glasvezel belangrijk of zelfs heel belangrijk te vinden bij de keuze van een woning. In de leeftijdsgroep tot 24 jaar is dit slechts 35 procent. Inwoners van de drie grote steden (Amsterdam, Rotterdam en Den Haag) vinden toegang tot een glasvezelnetwerk belangrijker dan mensen die in de overige delen van Nederland wonen, (52 procent tegenover 42 procent). Van de respondenten die graag gebruik maken van glasvezel is het grootste deel mannelijk; 49 procent van de mannen vindt glasvezel belangrijk, tegenover 36 procent van de vrouwen.

4G
Als het gaat om 4G, de vierde generatie van mobiele telecommunicatiestandaarden, laten de resultaten een ander beeld zien. 42 procent van de jongere respondenten (tussen de achttien en 24) vindt de beschikbaarheid van 4G belangrijk of erg belangrijk, terwijl slechts 31 procent van de oudere respondenten (55 jaar of ouder) hier belang aan hecht. Overigens is prijs ook belangrijk bij de beslissing om al dan niet voor 4G te kiezen. Onder jongeren geldt dat voor 40 procent van de respondenten de kosten een belangrijke overweging is.

Werk-privé
"Het onderzoek laat zien dat werkgevers eigenlijk niet meer om mobiel werken heen kunnen," aldus Peter van Leest, Country Manager Nederland bij Citrix. "Dit is met name belangrijk voor de leeftijdsgroep die veel waarde hecht aan een goede werk-privé-balans: ouders met thuiswonende kinderen. Het is dan goed om te zien dat de steeds snellere internetverbindingen om thuis of mobiel te werken voldoende mogelijkheden bieden voor mobiel werken."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Verschilt de iPhone 12 van zijn voorgangers?
Apple heeft haar nieuwe paradepaardje, de iPhone 12, gepresenteerd aan het grote publiek!
Zo vind je een geschikt kantoor in Amsterdam
Het is niet altijd even simpel om een geschikt kantoor in Amsterdam te vinden. Je wilt natuurlijk een kantoorruimte die bij je bedrijf past en aan een aantal eisen voldoet.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken