Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
22 december 2010
 

 
 

Ze maken vaak meer uren dan de gemiddelde werknemer, maar toch is ruim de helft van de zzp’ers tevreden met zijn balans tussen werk en privé. Dit blijkt uit het vierde kwartaalonderzoek van de ZZP Barometer, gehouden onder 1.315 zzp’ers, zo meldt Nu.nl.

Deze balans wordt met name bereikt doordat de zzp’er zijn tijd flexibel in kan delen. Ook sociale media en internet spelen een rol: hiermee kunnen zzp'ers altijd en overal over hun agenda, klantgegevens en projectinformatie beschikken. Negentien procent geeft echter aan dat er van balans geen sprake is omdat werk en privé in elkaar overlopen. Meer dan drie procent zegt zelfs alleen maar te werken. 

Tariefontwikkeling
Wat betreft de tariefontwikkeling zijn zzp’ers minder positief: 40 procent denkt dat de tarieven naar beneden zullen gaan, 47 procent heeft geen mening. De zzp’er binnen de ICT-branche is het meest positief, die in de kunst- en cultuursector het minst.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken