Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 oktober 2013
 

Klantbeleving zorgt voor groei in MKB

 
 

Het bieden van een positieve klantbeleving door innovatieve cloud technologieën te benutten, is het belangrijkste wapen om te zorgen voor groei binnen het MKB. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van IDG Research Services.

Het onderzoek, waaraan 300 beslissers uit de VS en Europa deelnamen, werd uitgevoerd in opdracht van Progress. De MKB’ers werden ondervraagd over hun grootste zakelijke uitdagingen en belangrijkste doelstellingen. Uit het onderzoek blijkt tevens dat de ondervraagde bedrijven de klantbeleving vooral verbeteren door het leveren van waarde toevoegende diensten en zakelijke applicaties. Cloud-diensten helpen deze organisaties om beter te voldoen aan klanteisen.

Klantgerichte benadering versterkt groei
Het onderzoek toont aan dat MKB-organisaties meer focussen op een meer gepersonaliseerde, klantgerichte benadering dan grote organisaties. 74 procent van de ondervraagde organisaties wil een grotere groei realiseren met een verbeterde klantervaring en het bieden van nieuwe diensten. Verder is 60 procent van de respondenten van plan om de business-modellen in de komende achttien maanden aan te passen om beter te kunnen voldoen aan klanteisen en de concurrentie voor te blijven. Bijna de helft (48 procent) gaf aan dat de beveiliging van hun belangrijkste applicaties hun grootste prioriteit is.
In een competitieve zakelijk omgeving hebben bedrijven ook meer behoeften aan nieuwe applicaties die de efficiëntie verbeteren en de productiviteit verhogen. Ruim de helft van de ondervraagden zich met applicatieotnwikkeling richten op initiatieven die passen in flexibele, reactieve zakelijke omgevingen. Daarvan is 54 procent van plan om nieuwe zakelijke applicaties in te zetten om de productiviteit in de komende achttien maanden te verhogen.
MKB-organisaties in de VS lopen voor op Europese MKB’ers als het gaat om de implementatie van Big Data-projecten (VS 48 procent vs. Europa 33 procent). Zo’n 47 procent van de respondenten richt zich op het verbeteren van de samenwerking tussen IT- en de organisaties om betere zakelijke applicaties te kunnen leveren in de komende achttein maanden. Dit toont aan dat er veel behoefte is aan meer flexibiliteit bij applicatieontwikkeling.

Voldoen aan de wensen van de klant met cloud-diensten en zakelijke applicaties
Om te voldoen aan de snel veranderende klanteisen en om op maat gemaakte applicaties te leveren, gaat twee derde (61 procent) van de MKB-organisaties in de VS in de komende periode cloud-infrastructuur en diensten implementeren. Net als bij Big Data-initiatieven, lopen Europese organisaties ook hierbij iets achter als het gaat om de adoptie van cloud (39 procent).
"Wereldwijde economische cijfers tonen aan dat er een relatie bestaat tussen een stabiele of herstellende economie en de stabiliteit in de MKB-markt," zegt Karen Tegan Padir, chief technology officer bij Progress. "Wij zijn ervan overtuigd dat MKB-organisaties snel groeien doordat een mix bieden van betrouwbaarheid, innovatie en flexibiliteit."
Het onderzoek van IDG Research Services werd uitgevoerd tussen augustus en september 2013. Er namen 300 beslissers deel die (mede) verantwoordelijk zijn voor de zakelijke en IT-strategie binnen MKB-organisaties uit de VS, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en de Benelux.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken