Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
27 september 2013
 

Veiligheid prioriteit zakenreiziger

 
 

76 procent van de Europese zakenreizigers noemt veiligheid als belangrijkste zorg op reis. Voor 75 procent heeft contact houden met vrienden en familie tijdens de zakenreis prioriteit. 65 procent vindt een gezond eten een zorg, terwijl 46 procent het belangrijk vindt te kunnen sporten.

Dit blijkt uit onderzoek van de Global Business Travel Association (GBTA) in samenwerking met AirPlus naar het welbevinden van reizende medewerkers, zo schrijft Zakenreis.nl.

Genieten van zakenreizen
De meerderheid van de 675 ondervraagde frequente reizigers (onder wie Nederlandse) geniet van zakenreizen (85 procent), omdat ze nieuwe plekken kunnen ontdekken. Stressvol vinden zij vertragingen en annuleringen door luchtvaartmaatschappijen (66 procent), lang wachten op de luchthaven (49 procent), transferverbindingen (45 procent), reizen buiten normale kantoortijden, waaronder ’s avonds laat (44 procent), tijdens het weekend (42 procent) en ’s ochtends vroeg (40 procent).

CO2-uitstoot
Daarnaast blijkt dat de zakenreizigers het milieu steeds belangrijker vinden. Meer dan de helft (58 procent) recyclet papier, plastic of glas. Om hun CO2-uitstoot te verminderen boekt 52 procent een hotel vlakbij hun vergaderlocatie, zodat ze daarnaartoe kunnen lopen. 45 procent neemt het openbaar vervoer indien mogelijk.


Bron: Zakenreis.nl
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken