Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 mei 2013
 

Bedrijven laks met printwerk

 
 

De papierloze werkomgeving is nog altijd niet in zicht. Onafhankelijk onderzoek, in opdracht van Epson Europa onder 500 Europese MKB-dienstverleners toont aan dat bedrijven tot 2014 zelfs verwachten méér te gaan printen.

Daarnaast ligt de focus van deze bedrijven ook niet bij het terugdringen van de hoeveelheden prints. Dat veel bedrijven nog niet bewust met de printer en hun afdrukken omgaan blijkt uit het feit dat bij twintig procent van de respondenten gemiddeld tien procent van hun prints vaak al binnen tien minuten (per ongeluk) in de prullenbak verdwijnt, er onnodig enkelzijdig geprint wordt en er geen inzicht in de printkosten is. Daarnaast monitort slechts zeventien procent alle kosten van verbruiksonderdelen (inkt, toner, papier, enzovoort) en houdt tien procent van de organisaties zich helemaal niet bezig met de kosten van printen. Volgens Epson ligt er dus met name nog een grote uitdaging in het bewuster gebruik van de printers en het goed monitoren van de kosten. 

Verspilling van prints
Met name de verspilling van prints wordt als hardnekkig probleem gezien bij MKB-bedrijven in Europa, toont het Europese onderzoek aan. Volgens een berekening van Epson kost inefficiënt gebruik van zakelijke printers het totaal aantal Europese MKB-dienstverleners in totaal 113 miljoen aan winstgevendheid. Toch heeft het terugdringen van het aantal afdrukken geen focus bij de onderzochte bedrijven. Waardeerde zij het belang van het terugdringen van het aantal afdrukken in 2010 nog met een 6,7. Zij verwachten dat dit de komende twee jaar af zal nemen naar een 6,4. 

Prullenbak
Dat er flink bespaart kan worden op de manier waarop organisaties met printers en afdrukken omgaan blijkt wel uit het feit dat twintig procent van de respondenten gemiddeld tien procent van hun afdrukken al binnen tien minuten in de prullenbak ziet verdwijnen. Papierverspilling wordt ook veroorzaakt doordat 56 procent van de ondervraagden aangeeft enkelzijdig te printen, waar dubbelzijdig printen ook mogelijk is. 

Printkosten monitoren
Dat bedrijven niet altijd even kritisch zijn op de manier waarop papier, inkt en toners verbruikt worden blijkt uit het feit dat slechts zeventien procent van de ondervraagden aangeeft alle kosten met betrekking tot verbruiksonderdelen, zoals inkt, toners en papier te monitoren. Daarnaast geeft tien procent van de organisaties aan zich helemaal niet bezig te houden met de kosten van printen. "Hieruit kun je opmaken dat er nog steeds bedrijven zijn die geen idee hebben hoeveel geld er überhaupt te besparen valt. U kunt pas weten hoeveel u bespaart, als u weet wat een printer uw organisatie kost. Hier ligt voor veel bedrijven nog een uitdaging," aldus Oscar van der Linden, Country Manager Epson Nederland. "En dat 75 procent van de ondervraagde bedrijven geen beleid heeft voor de aankoop van producten die het milieu minder schaden, betekent dat hier ook nog veel terrein te winnen valt."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken