Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 mei 2013
 

Bediening de grootste ergernis onder restaurantbezoekers

 
 

Uit onderzoek van Tafelreserveren.nl onder ruim 1.800 respondenten blijkt dat restaurantgasten zich het meeste ergeren aan de bediening. Ze ergeren zich vooral aan onoplettendheid, het gebrek aan kennis en de hygiëne van de medewerkers.

Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: "We houden dit onderzoek eens per jaar en we zien elk jaar veel van dezelfde ergernissen terugkomen. De kwaliteit van de bediening blijft een punt van aandacht voor de restaurateur." Op de tweede plek staat lang wachten als bron van ergernis. "Ook dit is een terugkerende ergernis in ons onderzoek," aldus de Jong. 

Kwaliteit van het eten
Na de bediening en het lange wachten is de kwaliteit en presentatie van het eten ook een punt van aandacht voor de restaurateurs. De Jong: "Wat we veel horen is: niet vers, slecht bereid en helaas ook haren in het eten." Qua presentatie gaat het mis op het gebied van tegelijk uitserveren of het verkeerde gerecht voorschotelen. 

Overlast en tocht
Op de vierde plek van ergernissen staan vieze toiletten gevolgd door overlast door kinderen. "Veel mensen vinden rondrennende en schreeuwende kinderen enorm vervelend. De respondenten vinden dat hier een rol is weggelegd voor zowel het restaurant als de ouders," aldus de Jong.
Nieuw in de top tien is het op de tocht zitten in het restaurant. Een flink aantal respondenten gaf aan dat bijvoorbeeld het zitten bij de deur de avond aardig kan verpesten. 

Ergernissen top tien
De complete ergernissen top tien:
1. Bediening
2. Lang wachten
3. Kwaliteit eten
4. Vieze toiletten
5. Overlast door kinderen
6. Rekening die niet klopt
7. Overlast andere gasten
8. Te krappe tafels
9. Prijs van het eten
10. Op de tocht zitten

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
pde olde  |   | 
16-05-2013
 | 
13:32 uur
een reactie over het gebruik van de code naast het tekstveld: de in te voeren tekens zijn bijna altijd volslagen onduidelijk. is het nu een 0 of een o? verschil is niet te zien. en het in elkaar geknutsel van het geheel. waarom niet gewoon 3 letters, duidelijk aangegeven?

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken