Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
3 december 2010
 

Zeven tips voor een opvallend visitekaartje

 
 

Dan Crowther, een online marketing consultant, heeft nogal uitgesproken meningen over dat kleine stukje karton dat zo’n belangrijk onderdeel van het zakelijk netwerken is. Deelt u zijn mening en doet u er uw voordeel mee?

Op Forbes geeft hij zeven tips om te zorgen dat uw visitekaartje opvalt tussen al die andere.

1. Zet uw foto erop

Crowther vindt dat elke professional tenminste één visitekaartje moet hebben met foto. Hoe moet men anders nog weten wie u bent na afloop van een druk congres?

2. Laat verschillende kaartjes maken
Ook als u standaard kaartjes heeft laten ontwerpen voor uw onderneming, is het aan te raden nog een extra, persoonlijk kaartje te laten maken met uw contactgegevens en foto. Freelancers en ondernemers die zich bezig houden met diverse disciplines wordt aangeraden om kaartjes te maken per vakgebied waarin ze actief zijn.

3. Zet er iets extra’s op
Verleid ontvangers contact op te nemen door bijvoorbeeld gratis advies op uw kaartje te zetten. Crowther zegt dat twintig procent van de mensen die contact met hem opnemen dat doen naar aanleiding van de twintig gratis tips over het zakelijk gebruik van sociale media die op de achterkant staan.

4. Doe iets met de achterkant
De achterkant van uw visitekaartje kunt u gebruiken voor twee dingen: ofwel als ruimte om aantekeningen te maken ofwel voor dat eerder genoemde extraatje dat mensen verleidt contact met u op te nemen.

5. Laat ruimte vrij voor aantekeningen
Het maakt niet uit of dit op de voor- of achterkant is, maar zorg dat er ergens ruimte is om een paar aantekeningen te maken.

6. Laat uw adres weg
Vaak zijn een telefoonnummer en e-mailadres genoeg. Wel kunt u uw Facebook of LinkedIn adres vermelden.

7. Overweeg een afwijkende vorm of ander formaat
Een extra groot of dubbelgevouwen kaartje, of een kaartje in een andere vorm of gemaakt van een ander materiaal zijn prima manieren om uzelf te onderscheiden, helemaal als u een creatieve onderneming leidt.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken