Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 april 2013
 

Nederlandse webwinkeliers kwetsbaar voor storingen

 
 

Nederlandse webwinkeliers bieden gemiddeld slechts twee betaalmethoden aan op hun webshop. Dat blijkt uit onderzoek van Ogone. Doordat Nederlandse webwinkeliers gemiddeld slechts twee betaalmethoden aanbieden, zijn ze extra kwetsbaar bij storingen.

Veruit de meest aangeboden betaalmethode bij Nederlandse webshops is iDeal. Met 52 procent is dit de populairste betaalmethode onder webwinkeliers. Het accepteren van betalingen met creditcards staat op de tweede plaats (35 procent). Kijkend naar de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, dan staat iDeal ook met stip op nummer één. 66 procent van de consumenten geeft de voorkeur aan iDeal. 

Risicospreiding

Nederlandse webwinkeliers spreiden hun risico’s veel minder dan hun Zuiderburen. Het gemiddelde aantal betaalmethodes dat Nederlandse webshops aanbieden (gemiddeld twee per webshop), ligt beduidend lager dan bij bijvoorbeeld Belgische winkeliers. Die bieden gemiddeld vijf betaalmethoden aan op het betaalplatform van hun webshop en zijn dus minder kwetsbaar dan Nederlandse etailers.
Pierre Willaert, Head of Sales bij Ogone Nederland: "Diverse Nederlandse banken werden de afgelopen tijd herhaaldelijk getroffen door cybercriminelen. Dit zorgde voor ernstige storingen op het betaalsysteem die naar schatting leidden tot een verlies van miljoenen euro’s bij de Nederlandse webwinkeliers. Dit verliescijfer is onnodig hoog doordat Nederlandse webwinkeliers slechts twee betaalmethodes aanbieden. Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDeal meerdere betaalmethoden, zoals creditcards, AfterPay of PayPal, aan te bieden op hun platform. Op deze manier zorgt u ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van uw webshop."

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Fietsonderdelen Online  |   | 
16-04-2013
 | 
10:26 uur
Tja, eigenlijk zou je er van op aan moeten kunnen dat iDEAL gewoon werkt, maar dat blijkt maar al te vaak niet het geval te zijn.
Onze klanten krijgen standaard ook onze ''normale'' bankgegevens na het plaatsen van een bestelling. Mocht iDEAL dan weer eens niet werken, kunnen ze de betaling alsnog via internetbankieren voldoen.
Daarnaast bieden wij ook Paypal (ook CC) en Rembours aan als betaalmethoden. Achteraf betalen via Klarna hopen we binnenkort ook toe te kunnen voegen, maar daarna is het in NL volgens mij ook wel gedaan met de opties. Of mis ik er nu misschien een paar?

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken