Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 april 2013
 

Tienpuntenplan om meer te halen uit uw arbo-contract

 
 

Werkgevers kunnen veel meer halen uit hun samenwerking met een arbodienst. Met name in de sfeer van verzuimpreventie is nog veel winst te behalen. Dat is de strekking van een praktijkboekje dat AWVN publiceert samen met OVAL.

In ‘Tienpuntenplan voor gezonde samenwerking tussen werkgevers en arbodienstverleners’ krijgen HR-professionals tips om de samenwerking met de eigen arbodienst te optimaliseren of bij de keuze van een nieuwe arbodienst de juiste vragen te stellen. Dat betreft naast tips over wettelijke verplichtingen en beperkingen, zoals de omgang met medische gegevens, vooral adviezen die uiteindelijk kunnen leiden tot kostenbesparingen. Daarbij ligt de focus op het ontwikkelen en verbeteren van beleid om ziekteverzuim te voorkomen en te verkorten. 

Duurzame inzetbaarheid
Uitgangspunt van het boekje is de overtuiging van de werkgeversvereniging dat het streven naar optimale duurzame inzetbaarheid van werknemers een wezenlijk concurrentievoordeel voor bedrijven kan opleveren. Gezondheid - in de letterlijke zin van het woord - is daarbij een sleutelbegrip, naast bijvoorbeeld opleiding en flexibiliteit. Optimalisering van de samenwerking met een arbodienstverlener is in dat licht een voorwaarde voor duurzame inzetbaarheid. 

Arbo-terminologie
Een belangrijk advies van de brochure voor werkgevers is om goed vast te stellen welke deskundigheid men zelf in huis heeft en welke door een arbodienst geleverd zou kunnen worden. Daartoe helpt het boekje in het bijzonder om de arbo-terminologie te doorgronden en de juiste vragen te stellen aan de arbo-professional.

U kunt het boekje ‘Tienpuntenplan voor gezonde samenwerking tussen werkgevers en arbodienstverleners’ gratis downloaden via www.oval.nl en www.awvn.nl.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken