Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
3 december 2010
 

Scoor met referral sales

 
 

Referral sales kunnen u veel opleveren. Uit onderzoek blijkt dat de helft van de leads die aangereikt worden door bestaande klanten in een deal uitmonden. Maar hoe zorgt u voor die felbegeerder referrals?

Besef in de eerste plaats dat uw klant u aanbeveelt op er zelf beter van te worden, evenals het aanbevolen bedrijf. Uw klant zet nogal wat op het spel om uw bedrijf bij een ander aan te bevelen. Het draait dan ook vooral om risico's en vertrouwen. Als u dit beseft, is de eerste stap gezet.

Vervolgstappen
De volgende stappen zijn 'Zet uw bedrijf in de steigers voor aanbevelingen', 'Verdien uw aanbevelingen', 'Zoek naar bevestiging', 'Vraag om een introductie' en tot slot 'Volg de lead op'. Dit laatste betekent dat u klant die de lead aangaf op de hoogte houdt van het verdere verloop. Houd tenslotte vooral de relatie met deze klant warm als dank voor de lead.


Bron: 6Minutes
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken