Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
22 januari 2013
 

Zorg kiest voor duurzaamheid bij merkkeuze bouwmaterialen

 
 

De komende jaren moeten zorgbedrijven hun gebouwen aanpassen aan de veranderende wensen en behoeften van gebruikers, dat geldt ook voor nieuwbouw. Het is dus een potentiële markt.

Zorgbedrijven staan de komende jaren voor de opgave om hun bestaande gebouwen aan te passen aan nieuwe wensen en behoeften. Bovendien zullen er nog steeds nieuwe zorggebouwen gebouwd worden. Door de marktwerking in de zorg krijgen de instellingen steeds meer verantwoordelijkheid en vrijheid in hun investeringen. Veelal zullen zorgbedrijven zelf (mee)bepalen welke producten en merken er worden toegepast bij nieuw- of verbouw. Voor fabrikanten is het van belang om te weten wie de beslisser is en op basis waarvan zij hun keuzes maken. Zij kunnen hier vervolgens met hun marketing- en communicatie-uitingen op inspelen.

Verantwoordelijk voor merkkeuze
De technische of facilitaire dienst speelt vooral bij ziekenhuizen en grote zorginstellingen een (mede)beslissende rol in de merkkeuze van producten. Onder middelgrote zorginstellingen is die invloed minder groot. Voor alle zorgbedrijven geldt dat de prijs/kwaliteitverhouding, de duurzaamheid en de betrouwbaarheid belangrijke criteria zijn voor de keuze van een merk. Dat blijkt uit de Zorg Bouwplannen Scan 2012 van BouwKennis

Betrouwbaarheid telt
Voor installatietechnische producten is 39 procent van technische of facilitaire dienst bij ziekenhuizen/grote zorginstellingen beslisser, tegenover veertien procent bij middelgrote instellingen. 26 procent middelgrote zorginstellingen vindt betrouwbaarheid belangrijk bij merkkeuze tegenover elf procent van de ziekenhuizen/grote zorginstellingen.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Hans van Keulen  |   | 
23-01-2014
 | 
15:31 uur
Het is natuurlijk iets duurder om te gaan voor duurzaamheid maar als je het uitspreid over een paar jaar is duurzaamheid toch de way to go.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken